Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Manipularea matricelor 2D în C++: Rotire, transpunere și liniarizare (Fișă de lucru interactivă)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Fișa de lucru interactivă explorează tehnici de transformare și manipulare a matricelor bidimensionale prin intermediul limbajului de programare C++.

Sunt prezentate trei operații principale asupra matricelor: rotirea la 90 de grade în sensul acelor de ceasornic și în sens invers acelor de ceasornic, transpunerea matricelor și liniarizarea matricelor. Fiecare operație este implementată atât prin funcții iterative de tip void, cât și printr-o abordare iterativă directă în cadrul funcției main(). Exemple de cod sunt furnizate pentru a demonstra citirea matricei din fișier, afișarea acesteia, aplicarea transformărilor și afișarea rezultatelor în fișierul de ieșire. Funcțiile de tip void conțin parametri transmiși prin valoare și prin referință. Parametrul k este transmis prin referință pentru a reflecta numărul total de elemente copiate, subliniind importanța transmiterii prin referință în funcțiile care modifică parametrii efectivi.

Feedback-ul vizual, evidențiat în roșu și verde, motivează și ghidează elevii pe parcursul procesului de învățare și consolidare. Elevii vor completa liniile de cod lipsă în funcție de întrebările de la sfârșitul fiecărei secțiuni și vor implementa programele propuse în cadrul laboratorului de informatică. Această abordare dezvoltă o serie de abilități esențiale pentru programare și gândirea algoritmică, ajutând elevii să înțeleagă și să aplice aceste tehnici în mod eficient.

 

Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Identificarea avantajelor utilizării diferitelor metode de structurare a datelor necesare pentru rezolvarea unei probleme


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36292017
Accesări: 267

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 22 iulie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite