Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o recenzie de presă/ revistă a presei, având ca subiect „Efectele rețelelor de socializare asupra tinerilor”. Veți selecta articole pe care le considerați relevante și importante pentru sarcina voastră de lucru, respectiv pentru publicarea în revista de presă (format PDF).
La final, veți face un rezumat scris pe care îl veți încărca pe platforma de elearning a scolii, împreună cu recenzia de presă și veți pregăti prezentarea orală a documentului în fața colegilor, în clasă. Căutați titluri de specialitate în presa adolescentină franceză, în publicații precum Okapi, Images Doc, Phosphore, Croix Campus sau în presa generală de știri (Le Monde, Le Firago, La Tribune). Identificați rapid câteva concepte cheie și familiarizați-vă cu tema. Încercați să valorificați următoarele aspecte:
În era digitală, utilizarea rețelelor de socializare a devenit pentru tineri o ocupație comună cu efecte vizibile asupra dezvoltării lor comportamentale. Pe fondul accesării acestor mijloace de comunicare, cele mai importante aspecte ale dezvoltării sociale a tinerilor capătă noi valențe și particularități specifice. Reţelele de socializare permit persoanelor care le utilizează să se prezinte, să adere la grupuri de interese şi să stabilească sau să menţină legături cu alte persoane. Cele mai multe rețele de socializare sunt destinate adolescenţilor. Aceste situri pot fi orientate spre contexte legate de școală sau de conectarea utilizatorilor cu interese comune.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze articole de presă pe o temă dată pentru a construi o sinteză tematică;
Să scrie o recenzie de presă;
Să emită păreri obiective în legătură cu tema dată;
Să precizeze actualitatea sau impactul social al unei teme;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
1. Etapa de pregătire – Elevii accesează site-ul Internet www.europresse.com și își creează un cont. Europresse este o bază de date de presă digitală care oferă acces la articole multiple din presă națională, regională, internațională, generală sau specializată. De asemenea, pot fi răsfoite și parcurse variantele numerice ale anumitor titluri de ziare sau reviste. 2. Etapa de căutare – Din pagina de start a site-ului Europresse, vor începe căutarea, spre exemplu: rețele de socializare. În mod implicit, căutarea se realizează în întreaga bază de date, dar numai din ultimele 30 de zile. Pentru a obține articole mai vechi, poate fi modificată opțiunea sub bara de căutare. 3. Etapa de selecție – Elevii vor selecta articolele pe care le consideră relevante, iar în pagina de rezultate vor fi afișate documentele selectate. Este suficient să dea click pe titlu pentru a deschide articolul. Dacă un articol pare interesant pentru recenzia de presă, îl pot pune deoparte marcându-l ca favorit, iar acest lucru îl adaugă la selecție. Pot părăsi apoi pagina cu articolul respectiv apăsând pe butonul de închidere. Elevii vor continua acest demers prin deschiderea și selectarea articolelor interesante din pagina de rezultate. După finalizarea lucrărilor de selecție, documentele alese pot fi găsite făcând clic pe „Documente fixate” (elevii vor identifica 5 articole). 4. Validarea selecției – Odată intrat în pagina „Documente fixate”, unde se află selecția articolelor, aceasta se validează și se editează în format PDF. Elevii pot alege să modifice selecția prin ștergerea câtorva elemente: fie unul câte unul (click pe un element pentru a-l deschide, apoi debifare și închidere) sau mai repede în loturi făcând click pe „activează multiselection”, apoi pe fiecare articol pentru a fi șters. Rezultatul final va conține o primă pagină, apoi lista referințelor articolului sub formă de rezumat (sursa, titlul, autorul, datele) și textul complet al diferitelor articole selectate. De asemenea, elevii pot alege să primească selecția prin e-mail (pictograma plic). 5. Încărcarea recenziei – Fiecare elev poate acum să-și încarce recenzia de presă PDF în platforma de elearning (în Moodle/ Google Classroom) pentru a-și face publică lucrarea și va scrie câteva comentarii/ opinii personale de câteva rânduri, conform instrucțiunilor inițiale.
Accesări: 775
Contribuitor: Georgiana Coman - Colegiul Național Ion Luca Caragiale, Ploiești (Prahova) (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Moodle Google Classroom
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.