Descriere:
Avem o tablă de șah cu piese din hârtie, pe care o vom folosi pentru a rezolva câteva exerciţii de înmulțire și împărțire (Anexa 1). Pe orizontală avem litere, pe verticală cifre. Fiecare elev va extrage dintr-un bol un bilețel și va fi direcționat pe niște coordonate care trebuie descoperite pe această tablă.
Odată ajuns la destinație, elevul va găsi o piesă, o va recunoaște și va afla câte puncte valorează acea piesă. Pe spatele piesei este scris un exercițiu. Elevul rezolvă acel exercițiu, iar dacă este corect, punctele respectivei piese se scriu în tabel, apoi elevul trece la locul lui și alt elev va veni la tablă.
Activitatea este recomandată doar pentru clasa a IV-a, este un joc de șah matematic și se desfășoară sub formă de concurs între două echipe. Este un joc de cunoaștere a pieselor de șah și a valorii acestora, dar și de dezvoltare a gândirii critice. Ideea poate fi preluată, cu modificările necesare în ceea ce privește dificultatea exercițiilor.
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a IV-a
Disciplina: Matematică
Competență generală: 2. Utilizarea numerelor în calcule
Competența specifică vizată prioritar: 2.5.. Efectuarea de înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre
Legătura web către resursă: https://docs.google.com/document/d/1qWFwEyyFQ2sjkCKWDB5yqnHNpvmngdPCJslm3lMe6bg/
Accesări: 72
Propunător: Mihaela-Isabela Trandafir - Școala Gimnazială Sfântul Andrei, Mangalia (Constanţa)
Data validării: 2 iunie 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.