Sarcina de lucru pentru elevi:
Utilizând informațiile din lecțiile anterioare referitoare la romanul „Ion”, de L. Rebreanu, realizați o hartă conceptuală cu tema „Modalități de construcție a personajului Ion”, pe baza următoarelor repere:
- prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al personajului ales;
- evidențierea unei trăsături a personajului ales, prin două episoade/secvențe comentate;
- analiza a două elemente de structură, de compoziție și de limbaj ale romanului studiat, semnificative pentru construcția personajului ales
Pentru realizarea hărții conceptuale, puteți utiliza aplicații precum MindMeister sau Genially.
Aspectul hărții trebuie să evidențieze relațiile logice dintre idei și includerea lor în cele trei repere menționate în cerință.
Postați apoi link-ul spre harta realizată în Google Classroom. Hărțile realizate vor fi prezentate și discutate în clasă, în cadrul orei. Termenul de predare a temei este precizat în postare. (Aveți la dispoziție 5 zile).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să prezinte detalii referitoare la statutul social, psihologic, moral etc. al personajului Ion din romanul cu același nume de Liviu Rebreanu
Să precizeze trăsături de caracter ale personajului
Să prezinte detaliat secvențe care să ilustreze trăsături ale personajului
Să prezinte detaliat elemente de structură a romanului relevante pentru construcția personajului
Să ordoneze logic informațiile referitoare la construcția personajului lui Rebreanu
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie să realizeze o hartă conceptuală plecând de la cele trei repere. Primul nivel va fi constituit din cele trei repere, următorul nivel cuprinde componentele principale ale fiecărui reper, apoi ideile principale ale fiecărui component și ultimul nivel va conține detalii, explicații, exemple etc. pentru fiecare idee. Harta trebuie să evidențieze conținutul de idei al fiecărui reper și relațiile de subordonare sau relațiile logice dintre ideile incluse în fiecare câmp. Tema are rolul de a organiza logic materialul care va fi utilizat apoi în realizarea eseului structurat.
Accesări: 809
Contribuitor: Diana Cristea - Liceul Teologic Penticostal, Arad (Arad) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister Genially
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.