Descriere:
Competența generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare.
Competența specifică: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++).
Propun un joc educațional sub formă de programe simple și modele, care vor ajuta elevii să învețe conceptele de bază ale limbajelor de programare, în special limbajul C++. Jocul are o aplicabilitate practică limitată, dar este deosebit de util în înțelegerea buclelor imbricate și a afișării datelor în modele specifice.
În joc, elevii vor implementa trei bucle: bucla exterioară va parcurge toate liniile de la 1 la n, iar celelalte două bucle interioare vor parcurge spațiile și primele n numere consecutive, respectiv. În fiecare iterație, numărul de spații afișate, i-1, depinde de valoarea lui i, astfel: în prima iterație 0 spații (nu se afișează spații), în a doua iterație se afișează 1 spațiu, în a treia iterație se afișează 2 spații etc.
Elevii vor primi feedback sub formă de culori, verde pentru soluții corecte și roșu pentru cele incorecte. Feedback-ul nu are rol de validare, ci de a-i îndruma pe elevi spre îmbunătățire. Scopul principal al acestui joc educațional este să dezvolte abilitățile de gândire logică ale elevilor și să le ofere o bază solidă pentru învățarea și dezvoltarea de algoritmi mai complecși și aplicații practice și utile în viitor.
Prin învățarea principiilor de bază ale programării, elevii vor avea acces la cunoștințe mai avansate și vor fi pregătiți să rezolve probleme și să creeze aplicații software mai complexe și funcționale pe viitor. Jocul educațional va motiva elevii să fie perseverenți și să își îmbunătățească abilitățile în domeniul programării, pregătindu-i pentru o carieră de succes în domeniul tehnologiei.
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++)
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31272461
Accesări: 184
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 4 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.