Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Modele triunghiulare, cu n-i număr de spații (Exercițiu ludic)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Competența generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare.
Competența specifică: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++).

Resursa propusă constă într-un joc de asociere organizat sub formă de programe simple și modele, care au aplicabilitate practică limitată, dar pot fi extrem de utile în învățarea conceptelor de bază ale limbajelor de programare, precum limbajul C++. Elevii vor învăța cum să implementeze și să înțeleagă funcționarea buclelor imbricate și cum să afișeze datele în modele specifice. Aceste modele sunt implementate prin 3 bucle: bucla exterioară parcurge toate liniile de la 1 la n, iar următoarele bucle se parcurg separat spațiile și numerele consecutive. Numărul de spații afișate, n-i, depinde de valoarea lui i: în prima iterație 3 spații, următoarea 2 spații, etc.

Feedback vizual pentru progresul elevilor: Utilizarea culorilor verde și roșu pentru a indica corectitudinea programelor implementate îi motivează pe elevi să își îmbunătățească abilitățile și să învețe din greșeli.

Scopul principal al acestui joc educațional este să dezvolte abilitățile de gândire logică ale elevilor și să le ofere o bază solidă pentru învățarea și dezvoltarea de algoritmi mai complecși și aplicații practice și utile în viitor. Învățând principiile de bază ale programării, elevii vor putea accesa ulterior cunoștințe mai avansate și vor fi pregătiți să rezolve probleme și să creeze aplicații software mai complexe și mai funcționale.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++)


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31282148
Accesări: 243

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 1 august 2023

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite