Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii vor avea un text la prima vedere. Primul lucru pe care îl au de făcut este acela de a sublinia toate verbele prezente în text. Vor folosi aplicația voki.com în care își vor crea un avatar căreia îi vor atribui vocea lor. Acest avatar va „citi” toate verbele găsite în textul la prima vedere.
După ce au terminat de subliniat va trebui să împartă verbele pe două categorii: moduri personale și moduri nepersonale. Vor folosi WordArt.com pentru a crea nori de cuvinte distincți. Apoi, vor lua pe rând fiecare verb din fiecare categorie și vor preciza în cazul verbelor la modurile personale: mod, timp, funcție sintactică, iar în cazul modurilor nepersonale/ nepredicative: mod și funcție sintactică, exceptând modul infinitiv la care vor menționa și timpul specific: prezent sau perfect.
După ce au terminat această sarcină de lucru, vor avea de făcut o compunere în care să folosească toate modurile învățate, subliniindu-le și menționând numele acestora.
Elevii ar putea să folosească platforma genial.ly în care să creeze compunerea sub forma unei prezentări, acolo au de unde să alegă diferite templates și să își fructifice din plin imaginația, însă să nu uite sarcina principală în care să aibă opt verbe la opt moduri diferite. (Alternativă: Google Slides)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1) Recunoașterea modurilor personale și a timpurilor specifice lor dintr- un text la prima vedere;
2) Recunoașterea modurilor nepersonale și a funcțiilor specifice acestora;
3)Integrarea tuturor modurilor, atât personale , cât și nepersonale într- o compunere imaginativă
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru prima sarcină de lucru, aceea în care trebuie să recunoască verbele le-aș sugera să folosească aplicația voki.com în care își vor crea un avatar căreia îi vor atribui vocea lor. Acest avatar va citi toate verbele găsite în textul la prima vedere. Apoi, folosind aplicația WordArt.com vor trebui să realizeze pentru fiecare mod în parte câte un nor de cuvinte în care vor trece verbele specifice modurilor personale și celor nepersonale, adică: la personale vor avea- indicativ, conjunctiv, imperativ și condițional-optativ, iar la moduri nepersonale vor avea: infinitiv, gerunziu, supin și participiu. După ce au terminat, vor putea lua verbele din fiecare norișor format și vor completa, lângă el cu timpul, respectiv funcția sintactică specifică. La ultima sarcină de lucru, în caz că sunt elevi care nu reușesc să folosească această aplicație le voi recomanda să facă același lucru cu ajutorul google slides.
Accesări: 1.185
Contribuitor: Cătălina Morar - Școala Gimnazială Dumitru Gafton, Gălăuțaș (Harghita) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki Google Slides Genially
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.