Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Modurile nepersonale ale verbului

Sarcina de lucru pentru elevi:

Descărcați din Google drive cele două fișe de lucru din folderul Săptămâna 5. Rezolvați exercițiile, apoi trimiteți-mi fișele rezolvate pe email.

FIȘA DE LUCRU NR.1

Citiţi cu atenţie textele de mai jos, pentru a completa tabelul dat:

„A ierta e uşor, a uita e greu ”( I. A. Zanne, Proverbele românilor )
„După aceea, Flămânzilă a început a striga …şi a azvârli cu ciolane în oamenii împărăteşti. ”
„E lesne bogatului a porunci, dar e greu săracului a flămânzi” (Proverbe romanesti)
„Când mama nu mai putea de obosită…,noi,băieții,tocmai atunci rădicam casa în slavă” (Ion Creangă , Amintiri din copilarie)
„Un munte se-nalţă stog în faţa noastră. Bistriţa se-ndoaie frumos… , încolăcindu-se în jurul lui ca un şarpe. ” ( Alexandru Vlahuţă, România pitorească )
„Vântul jalnic bate-n geamuri.
Cu o mână tremurândă. ” ( Mihai Eminescu, Călin (file din poveste)

VERBUL
FELUL VERBULUI
MODUL VERBULUI
CONJUGAREA VERBULUI
FUNCŢIA SINTACTICĂ
a ierta
nepersonal, nepredicativ
infinitiv
I în „-a ”
subiect

FIȘA DE LUCRU NR.2

1. Completează tabelul următor cu participiul şi supinul verbelor date punând înaintea supinului prepoziţii diferite (de, pentru, la, de la, după etc.).

Infinitivul
Participiul
Supinul
a vâna
vânat, vânată, vânați, vânate

a lăuda

a strânge

a împleti

a face

a secera

2. Completează tabelul de mai jos cu gerunziul verbelor date:

Infinitivul
Gerunziul
Infinitivul
Gerunziul
a învăţa

a crea

a treiera

a accentua

a îmbunătăţi

a lua

a ţine

a ploua

3. Completează tabelul următor cu participiul, supinul şi gerunziul verbelor date:

Infinitivul
Participiul
Supinul
Gerunziul
a cânta

a dansa

a scrie

a umbla

a mânca

a prinde

a minţi

a fura

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să indice, prin subliniere, minim două verbe nepredicative.
Să indice forma corectă a minim două verbe.
Să analizeze minim două verbe nepredicative.
Să alcătuiască enunțuri noi, folosind diferite verbe la moduri nepersonale.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Sarcina de lucru va fi rezolvată individual. Fiecare elev citește și rezolvă fișele, apoi le trimite pe email profesorului.


Accesări: 841
Contribuitor: Alexandra Mironescu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Google Drive

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite