Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi un ,,avizier’’ virtual cu titlul „Modurile nepersonale ale verbelor”, folosind programul Lino. Veţi vorbi despre cele 4 moduri nepredicative. Veţi scrie numele fiecăruia, particularităţile fiecărui mod în parte şi exemple de verbe la fiecare mod nepersonal prezentat. De asemenea, vor adăuga şi funcţiile sintactice pe care verbele la modurile nepersonale le pot îndeplini în propozitie.
Alegeţi-vă apoi un singur mod şi particularitatiile acestui mod, utilizând
aplicaţia Wordle, realizaţi un „nor de cuvinte”, fără să precizati modul nepredicativ ales.
În pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Lino, veţi insera linkul către „avizierul” virtual creat, cât și link-ul spre „norul de cuvinte”, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere cărui mod îi aparţin particularităţile înserate în norul de cuvinte.
Timp de lucru: o săptămână
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informaţiile studiate, pentru a realiza o selecţie semnificativă
Să prezinte unei audiențe câteva informații sintetice despre fiecare mod nepersonal în parte
Să explice diferențele dintre modurile nepersonale
Să folosească modurile nepersonale în diferite contexte
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui „avizier” virtual cu titlul „Modurile nepersonale are verbului”, folosind aplicaţia Lino. Ei trebuie să discute despre toate cele 4 moduri nepersonale pentru a consolida informaţiile predate anterior. Vor trece numele fiecăruia, particularităţiile fiecarui mod în parte şi exemple de verbe la fiecare mod nepersonal prezentat. De asemenea, vor adăuga şi funcţiile sintactice pe care verbele la modurile nepersonale le pot îndeplini în propoziţie. La sfârşit, vor scrie o poveste în care să utilizeze cât mai multe verbe la moduri nepersonale. Elevii îşi aleg apoi un mod şi particularităţiile acestuia şi, cu ajutorul aplicaţiei Wordle, realizează un „nor de cuvinte”, fără să precizeze modul pe care l-au ales, astfel încât colegii vor fi puşi să ghicească modul nepredicativ ales. Aceste două linkuri vor fi înserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Lino, pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce mod este vorba în „norul de cuvinte” realizat de colegi.
Accesări: 1.227
Contribuitor: Alexandra Mironescu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Wordle Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.