Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Modurile și timpurile verbale – aprofundare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Având în vedere joculețul cu cărți de joc de pe platforma WordWall pe care îl puteți găsi pe link-ul de mai jos, identificați structurile verbale din exemplele prezentate și analizați-le din punct de vedere morfologic. Pentru fiecare structură verbală identificată, alcătuiți exemple proprii cu aceasta, dar la un alt mod și timp verbal.

În analiza voastră, trebuie să țineți cont de următoarele aspecte:

  • împreună cu restul clasei și profesorul stabiliți oral tipologia verbelor: predicative sau nepredicative.
  • analiza morfologică trebuie realizată după tiparul învățat: VERBUL – TIPUL VERBULUI – MOD – TIMP – PERSOANĂ – NUMĂR, FUNCȚIE SINTACTICĂ.

Jocul este disponibil aici: wordwall.net/ro/resource/39296308

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să identifice structurile verbale din frazele prezentate.
2. Să precizeze tipul verbelor din exemplele date, în funcție de terminologia învățată.
3. Să analizeze din punct de vedere morfologic structurile verbale identificate.
4. Să construiască exemple proprii cu același verbe, dar la timpuri și moduri verbale diferite față de cele din exemple.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor avea la dispoziție 20 de minute pentru rezolvarea acestei sarcini de lucru. Ieșind pe rând la tablă, elevii vor trage câte o carte din pachetul virtual (joculețul este proiectat pentru toată clasa) și, într-un prim pas, vor identifica verbele din exemplele afișate pe cărțile de joc. După ce structura verbală a fost identificată, împreună cu restul clasei, elevul va stabili tipologia verbului (predicativ sau nepredicativ). Într-un al doilea pas, după stabilirea tipologiei, elevul va analiza din punct de vedere morfologic verbul identificat, urmând tiparul propus de cerință: VERBUL - TIPUL VERBULUI - MOD - TIMP - PERSOANĂ - NUMĂR, FUNCȚIE SINTACTICĂ. După ce analiza a fost realizată, acesta o va citi cu voce tare, urmând, într-un al treilea pas, să ofere și un exemplu propriu cu același verb din exemplul de pe cartea de joc, dar la un alt mod și timp verbal. Rând pe rând, 10 elevi vor ieși la tablă și vor rezolva acest exercițiu de aprofundare, până când toate cele 10 cărți de joc vor fi epuizate.


Accesări: 669
Contribuitor: Nicolae Stoica - Facultatea de Litere (2023)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Wordwall

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite