Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Momentele subiectului. D-l Goe

Sarcina de lucru pentru elevi:

Veți fi împărțiți în 5 grupe, corespunzătoare momentelor subiectului, iar fiecare echipă va avea de povestit (urmărind modul în care acționează personajele, locul în care se desfășoară acțiunea): expozițiunea, intriga, desfășurarea acțiunii, punctul culminant și deznodământul. Fiecare echipă reprezintă un moment. Această prezentare trebuie adăugată de un membru al fiecărei echipe pe Padlet, accesând linkul https://padlet.com/lauravernica/sadq5kk3wkd8 . Trebuie să fiți atenți la modul în care au redactat colegii voștri momentul, iar în cazul în care observați o eroare, puteți adăuga un comentariu în dreptul momentului respectiv, la ,,avizerul’’ virtual creat.

După ce rezolvați această sarcină, fiecare echipă trebuie să realizeze o scurtă animație cu ajutorul aplicației GoAnimate. Această animație se va numi ,,D-l Goe Animat’’ și va trebui, de asemenea, să respecte momentele subiectului. Cele 5 animații trebuie să conțină toate momentele subiectului.

Timp de lucru: o săptămână.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice principalele momente ale subiectului
Să identifice reperele spațio-temporale ale textului
Să identifice personajele din operă
Să realizeze propria interpretare a momentelor subiectului, utilizând aplicația GoAnimate

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor avea de alcătuit un ,,avizier’’ numit ,,D-l Goe” cu momentele subiectului, utilizând aplicația Padlet. Ei vor fi grupați în 5 echipe, fiecare având un anumit moment: expozițiunea, intriga, desfășurarea acțiunii, punctul culminant, deznodământul. Fiecare echipă completează caseta corespunzătoare cu povestirea. Această aplicație le permite elevilor să studieze atent celelalte momente, iar în cazul în care au nelămuriri sau consideră o informație greșită, o pot corecta, deoarece aplicația permite adăugarea de comentarii la casetele cu momente. Ulterior, elevii accesează aplicația GoAnimate, unde pot reconstitui acțiunea ,,D-l Goe Animat’’. Această aplicație le stimulează imaginația, și le va permite să-și transpună ideea în funcție de modul în care au receptat ei textul. Aceste filmulețe vor fi prezentate în clasă, pentru a împărtăși și celorlalte grupe viziunea lor.


Accesări: 1.932
Contribuitor: Laura Vernică - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: GoAnimate (Vyond)

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite