Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Istorie > Clasa a IX-a >

Moștenirea culturală a Antichității. Arta greacă și arta elenistică

Sarcina de lucru pentru elevi:

Grupați în echipe de 3 persoane, demonstrați caracterul antropocentrist al artei antice grecești, aducând ca susținere a argumentației cel puțin trei documente vizuale (imagini) selectate cu ajutorul Internetului ale unor opere de artă din lumea greacă ce ilustrează ideea că omul era considerat centru al universului vizibil și invizibil.

Exprimați în scris, în circa 3-4 rânduri, argumentația voastră, utilizând Word. Adăugați imaginile găsite.

Timp de lucru: 10 minute.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să extragă informație esențială pe baza unui mesaj istoric referitor la arta greacă în Antichitate.
Să recunoască un context cultural pe baza surselor istorice referitoare la arta greacă în Antichitate.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii navighează pe Internet căutând, pe baza cunoștințelor lecției, exemple ale artei figurative antice grecești ce ilustrează caracterul antropocentrist al acesteia. De exemplu, o echipă de trei elevi poate selecta dintre resursele digitale la dispoziție pe Internet, imaginea celebrei sculpturi „Discobolul” al lui Myron, cea a unui vas cu figuri negre pe fond roșu reprezentând scene de viață cotidiană la greci, precum și imaginea reconstituită digital a statuii lui Zeus din Olimpia, azi dispărută. Elevii pot astfel argumenta că arta plastică greacă se interesa exclusiv de subiectul uman, corpul uman și perfecțiunea proporțiilor sale fiind centrul de interes al artistului grec (antropomorfism). Chiar și zeii erau imaginați de grecii antici posedând corpuri omenești nemuritoare. Elevii pot selecta informațiile vizuale pe baza conținuturilor transmise la lecție, în aproximativ 5 minute, și pot realiza un răspuns scurt (3-4 rânduri) în alte 5 minute. În funcție de gradul de complexitate al exemplelor oferite de ei și nivelul de exprimare scrisă, pot fi diferențiați evaluativ la finalul orei, pe secvența de fixare a cunoștințelor.


Accesări: 1.362
Contribuitor: Bogdan Honciuc - Liceul Teoretic Dimitrie Cantemir, Iași (Iași) (2020)

Alte activități pentru: Istorie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Google Search

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite