Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru astăzi, vom rezolva câteva exerciții prin care să vă consolidați cunoștințele, priceperile și deprinderile de folosire contextuală a cuvintelor în componența cărora există sufixoide și prefixoide.
Mai întâi, deschideți calculatoarele și accesați https://bubbl.us/11491747. În primele 10 minute ne vom reaminti aspecte teoretice referitoare la formarea cuvintelor cu ajutorul sufixoidelor și al prefixoidelor.
Urmează partea practică: de pe aceeași pagină, veți accesa documentul word din caseta roșie. Elevii cu număr par pe masa de lucru vor rezolva, individual, exercițiile de la Grupa A și elevii cu număr impar pe masa de lucru, exercițiile de la grupa B, tot individual. Timp de lucru: 25 de minute.
În ultimele 15 minute vom verifica răspunsurile și vom obține feedback.
Mult succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să precizeze sensul corect al cuvintelor formate cu ajutorul sufixoidelor și al prefixoidelor.
Să folosească adecvat cuvinte formate cu ajutorul sufixoidelor și al prefixoidelor, în contexte diferite.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor respecta indicațiile profesorului: vor deschide calculatoarele, vor accesa link-ul scris pe tablă de către profesor, vor participa activ la reactualizarea cunoștințelor teoretice, vor deschide documentul în word și vor rezolva cele trei exerciții propuse, folosindu-se atât de informațiile din cele două scheme, cât și de alte surse: dex online, caietul de clasă sau propriul portofoliu electronic. Răspunsurile vor fi scrise de elevi direct pe fila word, vor fi citite, la alegere, pentru verificare și vor fi încărcate pe Teams, la canalul disciplinei. În tot acest timp, elevii își vor demonstra și abilitățile de lucru cu calculatorul. Deși lecția nu are un conținut spectaculos, care să te capteze, utilizarea calculatorului va suplini acest deficit, creând impresia de joc individual. Profesorul se va asigura că fiecare elev are acces la internet și că a înțeles corect indicațiile. Va scrie pe tablă timpii aferenți celor trei etape ale orei: reactualizarea cunoștințelor, rezolvarea exercițiilor și verificarea. Va observa modul de lucru al elevilor și va face observații punctuale referitoare la formă (așezarea în pagină, fonturi) și la corectitudinea scrierii (ortografie, punctuație, scrierea cu majusculă etc.) La finalul orei, va oferi feedback. Activitatea din clasă se va prelungi și acasă, prin rezolvarea temei, disponibile la https://wordwall.net/ro/resource/4909987/prefixoide și https://wordwall.net/ro/resource/4910703.
Accesări: 893
Contribuitor: Cati Mitrache - Colegiul Economic Gheorghe Chițu, Craiova (Dolj) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Wordwall Microsoft Word Microsoft Teams dicționare online Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.