Descriere:
Această resursă interactivă este concepută pentru a antrena elevii în utilizarea buclelor imbricate for, punând accent pe numărarea totală a iterațiilor și stocarea acestora într-o variabilă de tip întreg, denumită sugestiv contor. Exercițiile propuse implică parcurgerea fie a primelor n numere, fie a primelor n caractere, cu o atenție deosebită acordată inițializării variabilei contor la valori diferite: -1, 0, 1 sau 2.
Resursa este concepută ca o provocare pentru elevi, invitându-i să completeze afișajul rezultat pentru fiecare secvență de cod. Se oferă un feedback pozitiv (verde) pentru răspunsurile corecte și un feedback reflexiv (roșu) pentru răspunsurile greșite, încurajând astfel gândirea critică și analiza.
Aceste exerciții ajută elevii să înțeleagă modul de funcționare al buclelor imbricate și să dezvolte abilități practice de utilizare a unei variabile de tip contor. Ele oferă o aplicație practică a conceptului de tabel bidimensional, unde liniile sunt reprezentate de variabila i, iar coloanele de variabila j.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++)
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/37456386
Accesări: 63
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 28 noiembrie 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.