Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a X-a >

Numere complexe

Sarcina de lucru pentru elevi:

Metoda de învățare utilizată este metoda proiectului.

Clasa va fi organizata pe grupe de lucru. Veți avea teme individuale și teme de grup.

Veți crea un dosar (folder) intitulat Nume_Prenume_Numere complexe în care veți lucra pe parcursul întregului proiect.

Vă veți familiariza cu wiki-ul clasei http://numerecomplexe.wikispaces.com.

Fiecare grupă isi va crea propriul wiki, unde fiecare elev îşi va publica portofoliul si unde vor fi publicate toate prezentările grupei. Wiki-ul clasei va contine link-uri catre wiki-urile grupelor.

Veti completa jurnalul de reflecții, după fiecare lecție.

Completați toate fisele indicate de catre profesor. Salvați in folderul personal. Publicați folderul pe wiki-ul grupei.

Sarcini intermediare in realizarea proiectului:
Realizati o prezentare tip fisier Word (individual) in care sa prezentati proprietatile operatiilor de adunare si inmultire a numerelor complexe si care sa contina 4 exemple pentru operatii si 2 exemple de utilizare a puterilor numarului i. In caiete veti prezenta si rezolvarea.Salvati-l in folderul personal.
Realizati o prezentare tip fisier Word (pe grupe) care contine 4 exercitii de utilizare a conjugatului si modulului unui numar complex. Publicati pe wiki-ul grupei.
Realizati o prezentare tip fisier Word (pe grupe) care contine 3 probleme privind aplicatiilor numerelor complexe in geometrie. Publicati pe wiki-ul grupei.
Realizati o prezentare tip fisier Word (individual) care contine formulele de rezolvare a ecuaţiei de gradul al doilea (în toate cele trei situaţii) şi cãte un exemplu pentru fiecare din cele trei situatii. Salvati-l in folderul personal.

Proiectul de final realizat pe grupe constă în:
Realizarea unei prezentări Power Point (pe grupe) conform machetei. Publicați prezentarea pe wiki-ul grupei.
Realizarea unei prezentări tip fișier Word (pe grupe) sub forma unei miniculegeri de probleme la unitatea de învățare Numere complexe.
si publicarea acestora pe wiki-ul grupei

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– să identifice numerele complexe sub forma algebricã
– să determine partea realã şi partea imaginarã a unui numar complex
– să efectueze operatii cu numere complexe sub forma algebricã
– să determine conjugatul si modulul unui numar complex
– să determine imaginea geometrică a unui numar complex
– să interpreteze geometric operaţiile de adunare,scădere a numerelor complexe şi a înmulţirii acestora cu un număr real
– să rezolve ecuaţii in mulţimea numerelor complexe
– să realizeze o publicație şi să o prezinte

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Metoda de învățare este metoda proiectului. Vor fi parcurse următoarele etape: 1) Înainte de începerea proiectului: -- Diagrama K-W-L pentru ca elevii să gândească asupra a ceea ce ştiu şi să noteze ceea ce ar dori să înveţe. -- Publicaţie-proiect- pentru ca elevii sã cunoascã modalitãţile si sarcinile de lucru. -- Test de evaluare initialã pentru verificarea cunoştinţelor anterioare. -- Jurnal de reflecţie care are rol de (auto)evaluare pentru elev si constituie si un mijloc de evaluare pentru profesor. 2) În timpul derulării proiectului: -- Diagrama K-W-L pentru a regândi asupra a ceea ce ştiu, au învăţat şi doresc să ştie. -- Lista de verificare activitate zilnicã pentru verificarea realizării cerinţelor aplicaţiei. Elevii sunt îndrumaţi să-şi monitorizeze activitatea, pe tot parcursul proiectului. -- Lista de verificare publicaţie pentru monitorizarea cerinţelor de publicare. Elevii sunt îndrumaţi să-şi monitorizeze activitatea, pe tot parcursul realizării publicaţiei. -- Listă de verificare wiki pentru monitorizarea cerinţelor de publicare a informaţiilor pe wiki. -- Autoevaluarea colaborãrii prin care fiecare elev îşi autoevaluează activitatea şi contribuţia personală la realizarea proiectului. -- Teste de evaluare formativã pentru a stabili nivelul achiziţiilor pe parcursul unitãţii de învãţare. 3) După finalizarea proiectului: -- Grila de scorare interevaluare prin intermediul cãreia se realizeazã interevaluarea de cãtre elevi si evaluarea de catre profesor. -- Grila de scorare prezentare si investigare în baza căreia profesorul realizează evaluarea produselor finale si a portofoliului fiecarui elev. -- Jurnal de reflecţie este o listă de întrebări, propusă elevilor în scopul reflecţiei asupra a ceea ce au învăţat în urma realizării proiectului, a autoevaluării aportului personal şi a utilităţii produsului. -- Diagrama K-W-L pentru a verifica dacă au obţinut răspunsuri la ceea ce au notat că doresc să ştie. Dacă au rămas aşteptări nesoluţionate acestea vor fi discutate în plen. -- Test de evaluare sumativa pentru a evalua modul in care elevii au dobândit cunoştinţele referitoare la unitatea de învaţare. -- Chestionar de feed-back pentru evaluarea impactului asupra elevului privind metoda de învãţare prin proiecte.


Accesări: 712
Contribuitor: Nicoleta Velicea - Colegiul de Servicii in Turism, Cluj-Napoca (Cluj) (2018)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wikispaces

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite