Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Opera dramatică. O scrisoare pierdută, de Ion Luca Caragiale. Caracterizarea personajelor principale

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizaţi avatare Voki pentru fiecare personaj principal al piesei de teatru “O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale, respectiv pentru: Nae Caţavencu, Ştefan Tipătescu, Zaharia Trahanache şi Zoe Trahanache. Veţi citi piesa integral şi, în urma acestei lecturi, veţi extrage din text diverse replici, din care reies trăsături fizice sau morale şi, folosindu-vă de acestea, veţi realiza fişe de caracterizare a personajelor principale. Avatarele Voki vor fi create în funcţie de fişele de caracterizare pe care le-aţi realizat.

Apoi, veţi posta linkul în avizierul virtual al clasei din cadrul aplicaţiei Lino.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice modalităţile de caracterizare ale personajelor;
Să realizeze portretele fizice şi morale;
Să analizeze comportamentele personajelor principale din puncte de vedere diferite;
Să creeze fişe de caracterizare pentru fiecare personaj;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Având la bază lectura piesei de teatru “O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale, fiecare elev va trebui să extragă din conţinutul acesteia diverse replici din care se pot desprinde elemente ale portretului fizic sau moral al personajelor principale. Apoi, elevii vor crea câte o fişă de caracterizare pentru fiecare personaj şi cu ajutorul acestora, vor încerca să înfăţişeze portretele fizice prin realizarea unor avatare Voki. Iar pentru a crea portretul moral, folosindu-se de aceste avatare, elevii vor crea o autocaracterizare a acestora, în funcţie de trăsăturile de caracter care reies din replicile şi impresiile celorlalte personaje. Linkurile vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Voki, pentru a putea fi accesate de toţi colegii clasei.


Accesări: 1.276
Contribuitor: Claudia-Mihaela Mote-Ocoleanu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Voki Lino

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite