Sarcina de lucru pentru elevi:
Astăzi, la activitatea de muzică şi mişcare, veţi învăţa despre instrumentele muzicale, veţi cânta piesele: Instrumentele muzicale, Tobița, Clopoțelul, maracasul, Drag mi-e jocul românesc, veţi audia cântecul O vioara mică, veţi cânta individual, pe grupe, un vers cu glas tare, un vers cu glas încet.
Exerciţii organizatorice:
– poziţia corectă în bancă pentru cântat: spatele drept, lipit de bancă, umerii traşi puţin înapoi, capul sus, privirea înainte.
Pentru a cânta frumos, trebuie să executam cateva exerciții de respiraţie.
Exerciţii de respirație:
Propun elevilor să-şi imagineze că se află într-o poieniță, unde vom culege flori, apoi vor executa câteva exerciţii de respiraţie.
Recit versurile:
„Spatele de scaun rezemăm
Pieptul înainte îl îndreptăm Trandafirul roşu cu drag mirosim,
Şi rostim:
Ce frumos miroase floarea!”
„Balonul mare acum îl umplem
Deci cu toţii aer în el să suflăm!”
Învăţ elevii să respire corect costodiafragmatic (prin tragerea umerilor înapoi, scoaterea pieptului în faţă, inspiraţie profundă pe nas şi expiraţie pe gură.
Urmăresc realizarea unei respiraţii ample, lungi şi bine dozate.
Să stingem lumanarea de pe tort!
Exerciţii de dicţie:
Exerciţii de dicţie şi de respiraţie prin jocul: „Repetă după mine!”
„Trenul pleacă de la gară
Şi străbate-ntreaga ţară.
Tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu,
Tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu.”
„Toba bate: bum! bum! bum!
Hai copii cu toţi la drum!”
„Într-un lift, pe covoraş,
Un pui mic de iepuraş
Plânge că n-are curaj
Să se urce la etaj.”
Exerciţii de încălzire vocală :
-vocalize cu ajutorul vocalelor a, e, i, o, u;
– vocalize pe sunetele arpegiului gamei Do.
– explic, demonstrez, execut concomitent cu elevii şi urmăresc corectitudinea exerciţiilor.
Exercitii de improvizație muzicală.
Interpretăm cântecul „Instrumentele muzicale“.
* Se ascultă cântecul de pe laptop.
* Dau tonul şi îl cântăm în întregime.
* Va cânta cântecul câte un elev de la fiecare grupă.
* Va cânta grupul fetelor şi grupul băieţilor.
* Va cânta un singur elev.
* Vom cânta un vers cu glas tare, un vers cu glas încet.
– Ce instrumente muzicale apar în cântecul Instrumentele muzicale?
Se prezintă un Power Point cu titlul „Instrumentele muzicale“.
Realizarea unui joc „Ghicește instrumental muzical!“.
wordwall.net/ro/resource/9392767
wordwall.net/ro/resource/9390945
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1- să-şi păstreze poziţia corectă atunci când cântă;
O2- să respecte comanda şi tonul de începere;
O3- să denumească instrumentele muzicale prezentate ;
O4- să recunoască de la ce instrumente muzicale provin sunetele audiate;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor rezolva ultimele doua sarcini online pe platforma Wordwall care ne oferă feedback imediat, astfel ca se pot corecta în timp real. https://wordwall.net/ro/resource/9392767/instrumente-muzicale-cu-corzi-de-suflat ; https://wordwall.net/ro/resource/9390945/instrumente-muzicale-cum-se-produce-sunetul
Accesări: 13
Alte activități pentru: Educaţie muzicală Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Wordwall
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.