Sari la conținut
Digitaledu
Situații de învățare cu utilizarea instrumentelor și resurselor digitale

Digitaledu

Situații de învățare cu utilizarea instrumentelor și resurselor digitale

  • Idei de activități
  • Resurse digitale
  • Platforme educaționale
  • Despre
  • Contact
Matematică şi ştiinţe > Biologie > Clasa a VII-a >

Organele de simț la om: Pielea

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vizualizați videoclip-urile postate pe avizierul virtual disponibil aici: padlet.com/gabrieladaniliuc/Bookmarks și reactualizați cunoștințele despre analizatorul cutanat, folosind informațiile din caiet, cele din manual (disponibil și în format virtual: manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Biologie/U0MgRElEQUNUSUNBIFBV/) sau din alte surse pe care le aveți la dispoziție (internet, cărți etc.).

Bazându-vă pe cele de mai sus, în echipe de câte 2-3 elevi, realizați un suport vizual pentru o prezentare, de aproximativ 10 ecrane/ slide-uri, despre funcțiile și igiena pielii. Aceasta va trebui:
• Să fie cât mai interactivă
• Să aibă un conținut multimedia bogat (poze, animații, videoclipuri etc.)
• Să aibă o structură bine definită
• Să abordeze obligatoriu următoarele subiecte:
– Funcțiile pielii, făcând legătura cu componenta structurală a acesteia;
– Elemente de igienă: importanța menținerii unei igiene corespunzătoare a pielii, consecințe date de nerespectarea regulilor de igienă, modalități de prevenire a acestora.

Pentru suporturi vizuale interactive, puteți folosi Mentimeter, Nearpod, Pear Deck, Genial.ly, Beautiful.ai sau Visme.

După finalizare, veți încărca link-ul prezentării pe avizierul virtual dedicat lecției (Padlet/ platforma de elearning), menționând numele echipei voastre și membrii din care este formată.

Timp de lucru: o săptămână.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

La sfârșitul lecției, elevii trebuie:
• Să caracterizeze din punct de vedere structural și funcțional analizatorul cutanat, iar pe baza informațiilor oferite de profesor, a manualului și a videoclipurilor sugestive postate pe avizierul virtual, să menționeze cel puțin cinci funcții ale pielii.
• Să coreleze diferite structuri ale pielii cu funcțiile acesteia, iar pe baza informațiilor din caiet, manual și a videoclipurilor sugestive să creeze o prezentare tematică folosind aplicația Prezi.
• Să înțeleagă importanța menținerii unei igiene corespunzătoare a pielii, identificând cel puțin 3 reguli de igienă care trebuie respectate, bazându-se pe informațiile din manual.
• Să dobândească abilități de utilizare a noilor tehnologii; pe baza indicațiilor oferite de profesor și a instrucțiunilor din aplicațiile online să rezolve sarcina de lucru.
• Să dezvolte capacități de rezolvare a anumitor sarcini de lucru într-un mod neconvențional, interactiv și creativ, folosind resurse digitale.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

• Elevii se vor împărți pe grupe de câte 2-3, vor stabili numele echipei și vor viziona videoclipurile postate pe avizierul virtual: https://padlet.com/gabrieladaniliuc/Bookmarks. • Apoi vor alege o aplicație familiară (eventual, vor urmări videoclipurile explicative despre cum funcționează platformele indicate și cum se fac prezentările în aceste aplicații). • Rezolvarea sarcinii de lucru presupune lucru în echipă, documentare și creativitate. • Membrii unei echipe își vor împărți în mod egal sarcinile de lucru și vor căuta informații în caiet, carte, videoclipuri, dar și în alte surse de pe internet. • După centralizarea informațiilor în prezentare, elevii vor căuta imagini, animații și/sau videoclipuri sugestive pe care le vor include în proiectul final. • Aceștia vor structura prezentarea conform indicațiilor date de profesor și, la final, vor încărca link-ul către aceasta pe padlet-ul dedicat lecției Pielea.


Accesări: 27

Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Visme Pear Deck Nearpod Mentimeter manualul digital DPH Genial.ly Beautiful AI

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Raportați o problemă.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Raportați o problemă.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți problema identificată:


Anulează Trimite