Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a VII-a >

Paralelogramul – noțiuni de bază

Sarcina de lucru pentru elevi:

La ora de recapitulare pentru lucrarea semestrială, eu voi deschide aplicația bubble.us şi voi scrie în caseta centrală cuvântul „Paralelogramul”. Voi veți spune ce idee vă vine în minte legată de paralelogram. Le vom așeza, bine organizate, colaborând, într-o hartă conceptuală.

bubbl.us/NjU3OTU5Mi8xMjQ2Njg5NS8yODMxYjM1OTVjZjU0NTA0NDVmNGY5MjlhNTcyZTJiNw==-X

Vă veți împărți, apoi, în patru grupe de lucru pentru a rezolva o aplicație practică. Veți avea de desenat un paralelogram şi de calculat perimetrul, să aflați măsura unui unghi, să trasați o înălțime, să calculați aria unui paralelogram.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească paralelogramul
Să recunoască elementele paralelogramului în reprezentări date
Să enumere proprietățile paralelogramului
Să aplice formulele de calcul pentru perimetrul și aria unui paralelogram, în probleme date

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

La prima oră de recapitulare pentru lucrarea semestrială, profesorul va deschide aplicația bubble.us şi va scrie în caseta centrală cuvântul „Paralelogramul”. Elevii vor spune orice idee le vine în minte legată de paralelogram. Le vom discuta le vom explica și le vom scrie organizat, colaborând, într-o hartă conceptuală. Vor fi scrise pe tabla interactivă, într-o casetă conectată la cea centrală de către un elev. Construim împreună o resursă digitală colaborativă utilă elevilor. Apoi, elevii se vor împărți în patru grupe de lucru pentru a rezolva o aplicație practică. Vor avea de desenat un paralelogram, de calculat perimetrul unui paralelogram cu lungimile laturilor date, să afle măsura unui unghi, să traseze o înălțime, să calculeze aria unui paralelogram. Apoi, din fiecare grupă, va prezenta câte un elev răspunsurile grupei. Astfel, noțiunile despre paralelogram se vor verifica şi consolida eficient.


Accesări: 1.237
Contribuitor: Rodica Olinici - Școala Gimnazială Dan Barbilian, Galați (2021)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite