Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a IV-a >

Părțile de vorbire (Repetare). Text suport: poezia „Țara mea” de Otilia Cazimir

Sarcina de lucru pentru elevi:

Li se propune elevilor un joc creat pe platforma wordwall, în care vor trebui să identifice într-un timp cât mai scurt fiecare parte de vorbire, pentru a o duce în vagonul corespunzător.

Jocul poate fi vizualizat aici:
wordwall.net/resource/1196068/repetăm-părțile-de-vorbire-noi-fixăm

Elevii vor folosi telefoanele pentru această etapă din oră.
Fiecare elev va primi link-ul pe WhatsApp și va rezolva sarcina jocului parcurgând cele șapte nivele. Vor fi declarați câștigători elevii care au acumulat cele mai multe puncte.

În fiecare nivel al jocului, se acordă puncte în funcție de rapiditatea acordării răspunsului și, bineînțeles, de corectitudinea acestuia. Pentru răspunsurile greșite, se scad puncte.

Elevii pot relua jocul oricând pentru fixarea cunoștințelor și pentru obținerea unui scor mai mare.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice substantivele, adjectivele, verbele și pronumele din text;
Să găsească sinonime și antonime potrivite pentru părțile de vorbire date;
Să formuleze propoziții cu anumite părți de vorbire;
Să analizeze părțile de vorbire respectând categoriile gramaticale ale fiecăreia;
Să creeze scurte mesaje/ urări pentru români/România în care să folosească toate părțile de vorbire învățate.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Jocul este atractiv și captivant și vine în sprijinul lor pentru fixarea cunoștințelor despre părțile de vorbire. Prin intermediul acestei sarcini, se vor realiza atât fixarea, cât și evaluarea pentru lecția propriu-zisă.


Accesări: 1.205
Contribuitor: Gabriela Guzgan - Școala Gimnazială Episcop Iacov Antonovici, Bârlad (Vaslui) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Wordwall

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite