Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii clasei vor fi împărțiți în 3 (trei) grupe eterogene. Vor primi sarcina de lucru. link-ul pentru breakout room, timp pentru rezolvarea sarcinii, 15 minute.
Alegeți un autor canonic român din programa de bacalaureat (Tudor Arghezi, Lucian Blaga, Ion Barbu) creator de text liric modern și un text reprezentativ pentru fiecare scriitor:
- Tudor Arghezi: „Testament” / „Flori de mucegai”;
- Lucian Blaga: „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” / „Oul dogmatic”;
- Ion Barbu: „Riga Crypto și lapona Enigel” / „Joc secund”.
Realizați o hartă conceptuală pe oricare din aplicațiile folosite de noi anterior:
- Mindmeister (și colaborativ): https://mindmeister.com
- Coggle Simple Collaborative Mind Maps: https://coggle.it
- Miro Mind Mapping: https://miro.com
Harta conceptuală trebuie să cuprindă:
- Încadrarea operei în curent literar – modernism;
- Titlul textului;
- Tema poeziei;
- Conținutul și structura textului;
- Secvențe sugestive.
Veți colora harta conceptuală astfel încât fiecare braț să fie diferit.
În pagina de lucru a clasei voastre, pe Google Classroom, veţi insera imaginea hărții conceptuale (descărcată pdf) și link-ul aplicației în care ați lucrat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin trei trăsături ale literaturii moderne;
Să evidențieze complexitatea titlului în raport cu textul liric;
Să redea câteva elemente de conținut, structură și secvențe (minim un element);
Să sintetizeze un conținut, utilizând o aplicație de generare a hărții conceptuale.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se împart în trei grupe. Vor accesa link-ul fiecărei grupe pentru breakout room. Îşi aleg un scriitor modernist și un şi titlu de operă literată. Își aleg una dintre cele trei aplicații pentru realizarea hărții conceptuale. Își vor împărți activitatea, fiecare elev va construi un braț al hărții alegând culoarea lui, elementele de teorie literară aplicate pe textul ales: încadrare în modernism, interpretarea titlului, tema poeziei, conținut, structură și secvențe sugestive. După finalizarea celor 15 minute, elevii revin în Classroom inițial și vor prezenta prin share screen harta conceptuală.
Accesări: 1.087
Contribuitor: Olimpia Ciucă - Liceul Teoretic Gustav Gundisch, Cisnădie (Sibiu) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Miro Mindmeister Google Meet Google Classroom Coggle
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.