Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați în echipe de câte șapte o prezentare în Sway cu titlul „Formarea conștiinței istorice”. Pentru realizarea prezentării veți avea în vedere utilizarea și definirea următorilor termeni: „Umanism”, „Istoriografie”, „Cronică”, „Cronicar”. De asemenea, trebuie să realizați și o scurtă prezentare a cronicarilor moldoveni, dar și a celor munteni. Prezentare trebuie sa aibă maximum 10 slide-uri.
Ora următoare, veți prezenta, pe scurt, în fața colegilor, ceea ce ați realizat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească termenul de „Umanism”;
Să definească termenul de „Istoriografie”;
Să definească termenii de „Cronică” și „Cronicar”;
Să explice importanța și concepția cronicarilor;
Să poarte o discuție liberă despre cronicarii moldoveni și despre cei munteni;
Să formuleze o concluzie cu privire la formarea conștiinței istorice;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor lucra acasă, realizând un suport pentru o prezentare cu titlul "Formarea conștiinței istorice". Vor consulta bibliografia și resursele online recomandate de către profesor. Se vor concentra pe cronicarii moldoveni și munteni, dar și pe rolul acestora. Vor compara informațiile din surse diferite și vor realiza un text despre formarea conștiinței istorice și îl vor transpune într-o prezentare folosind programul Sway. În cadrul următoarei ore de Limba și Literatura Română, câțiva elevi vor prezenta pe scurt lucrările realizate acasă. Fiecare lucrare trebuie să fie coerentă și originală. Prezentarea Sway ar trebui să înceapă cu un slide care să conțină titlul, numele elevului și clasa. În al doilea slide, elevii vor vorbi despre "Umanism", în al treilea despre "Istoriografie", în al patrulea despre termenul de "Cronicar", iar în al cincelea despre termenul de "Cronică". În continuare, cel de-al șaselea slide ar trebui să conțină informații despre importanța și concepția Cronicarilor. Cel de-al șaptelea slide ar trebui să conțină informații despre cronicarii moldoveni, iar cel de-al optulea informații despre cronicarii munteni. Cel de-al nouălea slide ar trebui să conțină o scurtă concluzie cu privire la formarea conștiinței istorice. Cel de-al zecelea slide, dar și ultimul, ar trebui să conțină sursele bibliografice.
Accesări: 907
Contribuitor: Ana-Maria Miertoiu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Sway
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.