Sarcina de lucru pentru elevi:
Aveți la dispoziție 3 zile pentru a crea, fiecare dintre voi, o pagină din cartea începută de mine în programul Story Jumper, al cărei link vi-l atașez: https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/138422102/loredanaalexa (doar vizualizare: storyjumper.com/book/read/138422102).
Pagina voastră trebuie să conțină evidențierea trăsăturilor unui personaj dintr-un text literar studiat la clasă sau descoperit în lecturile voastre suplimentare.
Folosiți ceea ce vă oferă platforma pentru a crea o pagină atractivă. Inserați imagini și din calculatorul vostru sau pe care le descărcați de pe Youtube. Folosiți mijloace diverse pentru a evidenția trăsăturile personajului ales( episoade, replici, autoaracterizare etc.).
Atenție! Citiți paginile create de colegii voștri pentru a nu relua ceea ce s-a făcut deja! Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să evidențieze trăsături ale unor personaje din texte literare studiate la clasă sau citite la lectura suplimentară, folosind mijloace diverse (replici, autocaracterizare, caracterizare directă…);
2. Să valorifice tot ceea ce oferă mijloacele digitale (platforma Story Jumper) pentru a crea o prezentare/ pagină atractivă de carte;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii își aleg mai întâi un personaj pe care îl vor prezenta. Revăd textul, se opresc asupra unor caracteristici pe care le consideră importante și le notează. Următorul pas prevede să intre pe platformă, să vadă ceea ce au creat deja alți colegi, asigurându-se că nu se referă la un personaj care a fost deja prezentat. Selectează din partea stângă a platformei tot ceea de cu nevoie de la font, tipul de scris și mărimea la imagini/scene pe care le pot încărca și din calculator. Revăd apoi rezultatul final. Evaluarea presupune prezentarea cărții la clasă prin accesarea platformei și discutarea pe baza fiecărei pagini create. Beneficii: Dincolo de faptul că se vizează două competențe cheie, comunicarea în limba maternă și competența digitală, tema este o modalitate atractivă de a consolida aspecte discutate pe parcursul anului școlar. De asemenea, este o metodă de învățare colaborativă, elevii exersând o serie de deprinderi, abilități în domeniul digital. Se dezvoltă capacitatea de concentrare, atenția, gândirea critică și reflexivă, fiecare elev urmărind ceea ce au creat ceilalți, învățând de la colegii săi și ambiționându-se să facă și mai bine și mai interesant. Se dezvoltă astfel și spiritul de competiție.
Accesări: 443
Contribuitor: Loredana Alexa - Școala Gimnazială Bogdan-Vodă, Câmpulung Moldovenesc (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.