Descriere:
Resursa educațională deschisă propusă este dedicată elevilor din clasa a II-a, abordând poezia „Bunica”, de Ștefan Octavian Iosif, care explorează universul copilăriei și relația specială dintre un copil și bunica sa. Scopul acestei activități este să îi ajute pe elevi să înțeleagă poezia, să-și consolideze cunoștințele despre elementele de construcție ale poeziei, să exploreze mesajul textului, să identifice emoțiile transmise de poet și să-și dezvolte vocabularul.
Resursa este realizată pe platforma Wordwall.net, oferind școlarilor o experiență interactivă și captivantă. Prin intermediul activităților interactive, elevii vor putea să identifice pe imagine denumirile elementelor de construcție ale unei poezii, precum titlul, autorul, versul și strofa. De asemenea, aceștia vor putea să găsească cuvinte cu sens asemănător pentru termeni necunoscuți identificați în text, dezvoltându-și astfel abilitățile de înțelegere a contextului.
Resursa explorează și conținutul emoțional al poeziei „Bunica”. Printr-o interfață atractivă și creativă, elevii vor descoperi portretul fizic și moral al bunicii, precum și modul în care poetul își exprimă sentimentele față de ea. Ei vor putea să identifice cuvintele cheie care transmit aceste sentimente și vor fi încurajați să-și exprime propria interpretare a emoțiilor exprimate în poezie, participând activ la procesul de predare-învățare.
Prin intermediul acestei activități inovatoare, elevii pot dobândi o înțelegere mai profundă a poeziei și a limbajului poetic într-un mod distractiv și educativ. Această resursă nu doar că îi ajută să exploreze și să înțeleagă poezia „Bunica”, ci îi încurajează să gândească critic și să-și dezvolte abilitățile de analiză literară într-un mod captivant și interactiv.
Acest instrument didactic oferă în cadrul orelor de curs o modalitate inovatoare de a apropia elevii de poezie, încurajându-i să exploreze, să reflecteze și să se exprime într-un mediu interactiv și captivant.
Tipul resursei: Imagine didactică
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română
Competență generală: 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 3.3. Identificarea semnificaţiei unor simboluri, în contexte cunoscute
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/59060622
Accesări: 359
Propunător: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 8 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.