Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a III-a >

Poveștile lui Creangă

Sarcina de lucru pentru elevi:

1) Realizați o prezentare a poveștii lui Ion Creangă pe care ați avut-o de citit („Povestea porcului”, „Capra cu trei iezi”, „Ursul păcălit de vulpe”, „Punguța cu doi bani”) cu ajutorul aplicației MindMeister, în care să notați trăsăturile fizice și morale ale personajului principal.

2) Vă veți împărți în 4 grupe de câte 6 elevi, iar fiecărei grupe îi va fi alocată o poveste. Veți nota trăsăturile fizice și morale ale personajului principal care reies din faptele acestora, accesând aplicația https://www.mindmeister.com.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere trăsăturile morale și fizice ale personajelor principale din poveștile selectate
Să compare două trăsături morale ale personajului principal cu alt personaj din poveștile studiate
Să exprime opinia privind comportamentul personajului principal al poveștii

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor fi împărțiți în grupe de câte 6 elevi. Fiecare grupă va avea de identificat trăsăturile fizice și morale ale personajului principal din opera citită anterior. Cu ajutorul aplicației indicate, vor realiza portretul fizic și moral al personajului principal. Elevii vor împărți între ei sarcinile de lucru: - un elev va nota trăsăturile fizice; - un elev va nota trăsăturile morale; - un elev va scrie în aplicație; - un elev va compara 2 trăsături morale ale personajului principal cu alt personaj din poveștile analizate; - un elev va prezenta materialul; - un elev va exprima opinia echipei față de comportamentul personajului principal. Activitatea urmărește o participare activă a elevilor la rezolvarea sarcinilor propuse, ca un joc care să le stârnească curiozitatea, dorința de a descoperi lucruri noi, utilizând platforma de învățare, internetul, suportul TIC.


Accesări: 879
Contribuitor: Mariana Morărașu - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Iași (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite