Sarcina de lucru pentru elevi:
– Bună, copii! Eu sunt Raluca și voi fi profesoara voastră de limba spaniolă. Sper să ne distram dar să și învățăm puțin în acest an școlar. Văd că fiecare are un coleg de bancă. Eu nu am un coleg lângă mine, dar vă voi prezenta pe cineva puțin mai târziu – colegul meu, Manuel.
– Până acum, sunt convinsă că ați mai avut de-a face cu limba spaniolă. Prin muzica de la radio cu siguranță, ba chiar și la televizor, așa e?
– Astăzi vom învăța câteva lucruri foarte simple și frumoase – vom face mici prezentări. Adică, ne vom cunoaște pentru a ne fi mai ușor să comunicăm pe tot parcursul orelor noastre.
– Pentru asta, va trebui să știm 5 lucruri simple: salutul, două întrebări și două răspunsuri.
(Le scrie pe tablă:
¡HOLA! = Bună!
¿CÓMO TE LLAMAS? = Cum te cheamă?
ME LLAMO …. = Mă numesc Raluca.
¿CUÁNTOS AÑOS TIENES? = Câți ani ai?
TENGO … AÑOS = Am 22 de ani.
(Pentru fiecare propoziție, le repetă și le dă exemplu cu numele și vârsta, pentru a înțelege ce spune și ce va urma în video.)
http://tinyurl.com/y9hcrv2y (fără acces public)
(Linkul duce la un avatar Voki, pe nume Manuel, pregătit în ziua anterioară. Pune în funcțiune videoproiectorul, le prezintă pe colegul Manuel și le arată elevilor micul video, de trei ori. La a doua vizionare, pune pauze pentru a repeta după Manuel.)
– Manuel a spus exact ce am facut noi mai devreme, numai ca in limba spaniolă. Vi-l mai pun o data. Să fiți atenți, pentru că la sfârșit vă cere ceva.
– V-a întrebat cum vă numiți voi. Puteți să îmi spuneți? Cine vrea să ni se prezinte mie și lui Manuel? Să facă un mic dialog cu noi…
(Și așa va decurge toată ora, cu fiecare copil în parte.)
http://tinyurl.com/yc89e8uz (fără acces public)
(Iar a doua oră începe tot cu Manuel, care să îi întrebe pe anumiți copii, ale căror nume profesorul le-a memorat la prima întâlnire, cum se numesc și câți ani au.)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să distingă sunetele specifice limbii spaniole
Să redea formule de salut în spaniolă
Să traducă, în română, formule simple de salut și de prezentare
Să pronunțe corect formule de salut, în spaniolă
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cum elevii au primul contact cu limba străină, respectiv spaniola în acest caz, am făcut această activitate pentru ca la sfârșitul activității copiii să considere spaniola ceva ușor și plăcut. Manuel va fi utilizat în orele următoare, rămânând „mascota” clasei și prietenul copiilor. * Prima oră * Copiii vor fi atenți la ceea ce le spune profesorul. Apoi vor asculta video-ul (avatarul virtual Manuel) de 2-3 ori. Copiii vor relaționa lucrurile spuse în filmuleț cu lucrurile pe care le-am spus și scris pe tabla. Cu ajutorul profesorului, elevii vor începe sa se prezinte individual. * A doua oră (începutul orei, cu câțiva elevi) * Le voi pune alt video cu același personaj. Elevii vor răspunde cerinței ursului Manuel, aceea de a spune cum îi cheamă sau câți ani au. Tot pe baza video-ului si a întrebărilor simple, vor începe să relaționeze intre ei. Vor pune întrebările si se vor prezenta, dar, de data aceasta, vor relaționa, va fi o activitate în colaborare.
Accesări: 1.550
Contribuitor: Raluca Buligescu - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba spaniolă Clasa I
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.