Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Arte > Educaţie muzicală > Clasa a VI-a >

Procedee componistice. Platforme educaționale digitale de producție muzicală

Sarcina de lucru pentru elevi:

Tema: Crearea unei compoziții muzicale simple utilizând o platformă educațională digitală de producție muzicală.

Instrucțiuni:
1. Alegeți o platformă educațională digitală de producție muzicală gratuită, ca de exemplu: Crescendo Music Notation sau Audacity. Trebuie să vă asigurați că aveți acces telefon sau computer și acces la internet, pentru a putea lucra pe aceste platforme.
2. Creați o compoziție muzicală formată din aproximativ 6 portative, respectiv 1 minut, care să includă elementele următoare:
– Melodic: Creați o linie melodică principală simplă.
– Armonic: Folosiți acorduri majore sau minore care să acompanieze linia melodică.
– Ritmic: Creați un ritm binar sau ternar care să susțină structura compozițională a piesei.
– Structură: Din punctul de vedere al formei, aceasta să cuprindă două secțiuni diferite.
3. Utilizați diferitele timbre muzicale instrumentale regăsite pe platforma educațională digitală aleasă.
4. Salvați compoziția în format MP3.
5. Scrieți într-un document Word titlul piesei compuse, o scurtă descriere a acesteia dar și dificultățile pe care le-ați întâmpinat în procesul compozițional.
6. Trimiteți compoziția finală și documentul Word pe Google Classrom până în data de X.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1- Să aplice corect elementele muzicale de bază
O2- Să respecte înălțimea și durata sunetelor muzicale
O3- Să compună lucrări muzicale coerente

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

1. Elevii vor descărca și instala platforma educațională digitală de producție muzicală aleasă și îi vor explora funcțiile. 2. Elevii vor stabili structura piesei muzicale și timbrele muzicale instrumentale pe care le vor utiliza. 3. Elevii vor crea și înregistra linia melodică principală din puncte de vedere melodic și ritmic, apoi vor adăuga armonia. 4. Elevii își vor asculta propria compoziție de mai multe ori. 5. Elevii vor scrie un document Word în care să se regăsească titlul compoziției, o scurtă descriere a acesteia și dificultățile întâmpinate în procesul compozițional. 6. Elevii vor trimite compoziția finală și documentul Word pe Google Classroom.


Accesări: 281
Contribuitor: Anca-Alexandra Urmaciu - Școala Gimnazială Ovid Densușianu, Făgăraș (Brașov) (2024)

Alte activități pentru: Educaţie muzicală Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Audacity altele

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite