Sarcina de lucru pentru elevi:
În clasă, elevii se vor grupa în echipe de câte 3, şi vor realiza în Jamboard un avizier despre procedeele de uscare cunoscute, precizând care sunt tipurile de procedee de uscare, descrierea acestora precum şi diferențele dintre acestea.
(https://jamboard.google.com/d/1lucb1uJ3mjL2zuW9hhazuRgPh6ZVOe5C_QOPirqeXD8/edit?usp=sharing)
Fiecare echipă va menționa curiozități sau situații întâlnite de-a lungul timpul timpului, referitoare la uscarea cherestelei, va adăuga o fotografie sugestivă a procedeului de uscare și va încărca un clip video reprezentativ.
La finalul orei, un reprezentant al fiecărei echipe va trimite linkul la avizierul creat de echipă pe grupul clasei.
Tema pentru acasă, pentru fiecare elev, este să consulte avizierele celorlalte echipe și să acorde puncte celor mai interesante aviziere.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere tipurile de procedee de uscare a cherestelei.
Să descrie ce se întâmplă în timpul procesului de uscare.
Să precizeze diferențele dintre uscarea în aer liber şi cea din uscătorii.
Să aprecieze (critic) valoarea unei informații pe tema uscării cherestelei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca sarcină de lucru realizarea avizierului online cu titlul „Procedee de uscare a cherestelei” folosind aplicația Jamboard. Aceștia trebuie să identifice în materia predată și/sau în mediul online informațiile despre Procedeele de uscare a cherestelei și să le noteze în avizier, împreună cu o fotografie sugestivă și un clip video. În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Fiind un avizier pe care îl realizează în colaborare, elevii vor schimba idei și vor negocia (argumenta) valoarea unor resurse pentru prezentarea temei date - exersând capacități de comunicare, negociere, sinteză. De asemenea, vor putea consulta și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică (aplicate în domeniul Tehnologii).
Accesări: 755
Contribuitor: Tamara-Veronica Japalela - Liceul Tehnologic Gh. Ruset Roznovanu, Roznov (Neamț) (2021)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Educație tehnologică și aplicații practice Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Jamboard
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.