Sarcina de lucru pentru elevi:
Folosind aplicația online Story Jumper (https://www.storyjumper.com/), treceți în revistă toate procedeele imaginative învățate, oferind, pentru fiecare, câte un exemplu diferit față de cel din manual.
În elaborarea sarcinii de lucru, veți realiza o cărticică, pe fiecare pagină a acesteia notând câte un procedeu imaginativ distinct. Pentru fiecare dintre acestea, veți identifica definiția, principalele caracteristici și veți oferi câte un exemplu sugestiv, precizând utilitatea practică a acestuia. Puteți căuta informații suplimentare pe Internet.
Pe prima pagină a cărții, veți nota titlul „Procedee imaginative” și vă veți semna. În paginile ce urmează, veți rezolva sarcina de lucru pentru fiecare dintre cele nouă procedee imaginative (aglutinarea, amplificarea/ diminuarea, multiplicarea/ omisiunea, diviziunea/ rearanjarea, substituirea, modificarea, schematizarea, analogia, empatia). De asemenea, aveți la dispoziție o serie de instrumente care să vă ajute să vă decorați cartea. Puteți insera fotografii, pictograme, puteți schimba fundalul, putând chiar adăuga note vocale personale și videoclipuri. Vă îndemn să fiți cât mai originali și creativi!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice cele nouă procedee imaginative, având ca suport de sprijin manualul;
Să definească toate procedeele imaginative, integrând informațiile din manual;
Să precizeze cel puțin două caracteristici pentru fiecare procedeu imaginativ, folosind informații extrase din manual sau de pe Internet;
Să exemplifice cele nouă procedee imaginative, dând dovadă de originalitate și creativitate;
Să stabilească utilitatea practică a fiecărui procedeu imaginativ, pornind de la exemplele identificate anterior.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Individual, elevii vor deschide pagina web indicată și vor începe să realizeze sarcina de lucru. Vor nota titlul indicat și își vor trece numele la autor. Pe fiecare pagina a cărții, vor scrie câte un procedeu imaginativ, însumând nouă pagini care să le descrie. De asemenea, pentru fiecare dintre acestea, vor indica definiția și caracterizarea, ulterior exemplificându-le și precizând utilitatea lor practică. Fiind o activitate ce implică creativitate și originalitate, mă aștept ca elevii să se implice activ în realizarea sarcinii de lucru și să manifeste entuziasm în conturarea cărții. De asemenea, mă aștept ca elevii să asimileze cunoștințele referitoare la procedeele imaginative și să le aplice corect în practică. Pe lângă definiția și caracterizarea fiecărui procedeu imaginativ, mă aștept ca elevii să vină cu o serie de exemplificări adecvate și originale, care să-i ajută să stabilească utilitatea practică a fiecăruia. Mai mult decât atât, mă aștept ca elevii să dea dovadă de spirit creativ și să realizeze o carte care conține atât informații corecte din punct de vedere al conținutului, cât și o serie de imagini și pictograme, chiar și note audio personale și videoclipuri, care să-i dea o notă de vivacitate și originalitate.
Accesări: 1.123
Contribuitor: Maria Bumbănac - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.