Sarcina de lucru pentru elevi:
Grupați-vă în echipe de câte 3-4 elevi.
– Pentru realizarea unei recapitulări ca urmare a parcurgerii a capitolului Procesele reglatorii, și anume Motivația, Voința, Afectivitatea și Atenția, realizați o hartă conceptuală, utilizând aplicația Popplet (https://www.popplet.com) pentru cele patru lecții parcurse.
– Fiecare echipă va lege una dintre cele patru procese reglatorii și va prezenta harta conceptuală celorlalți colegi în ora de Psihologie de săptămâna viitoare.
Pe lângă harta conceptuală, veți utiliza un document colaborativ (google docs sau microsoft word online) pentru a pregăti un rezumat, de maxim 2 pagini, unde veți dezvolta conceptele prezentate.
Utilizând proiectorul, fiecare echipă va prezenta harta realizată în aproximativ 5 minute, astfel încât toate echipele să aibă timp să prezinte harta într-o oră.
Suportul principal este cartea de Psihologie, dar puteți folosi și alte surse alternative pe care le considerați interesante. Timp de lucru: o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să definească conceptele de bază din cadrul fiecărui proces reglator;
2. Să prezinte informații sintetice în fața unei clase;
3. Să realizeze o sinteză în forma unei hărți conceptuale, pe baza unui material dat;
4. Să analizeze critic informațiile cu care intră în contact atât din manual, cât și din alte surse alternative;
5. Să realizeze un rezumat sintetic a unor materiale mai ample;
6. Să colaboreze cu ceilalți colegi pentru un proiect comun în domeniul psihologie;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
- Elevii au la dispoziție o săptămână pentru realizarea unei hărți conceptuale în echipă, abordând unul dintre cele 4 procese reglatorii despre care s-a discutat la oră. Toți membrii echipei trebuie să parcurgă materialul din cartea (cât și din alte surse alternative, dacă aleg acest lucru) pentru a putea identifica principalele concepte de baza, urmând ca apoi să realizeze legături dintre acestea și alte elemente conexe (clasificări, relațiile cu celelalte concepte, componente). - Fiecare membru va nota conceptele pe care le consideră relevante și conexiunile dintre ele, urmând ca aceștia să îmbine informația provenită din partea tuturor coechipierilor, încercând să discute, să dezbată și în final să sintetizeze informația pentru a crea o hartă conceptuală comună echipei. - De asemenea, vor realiza un rezumat unde vor defini conceptele utilizate, împărțind în mod egal numărul elementelor ce trebuie abordate, urmând ca, în final, să unească fiecare parte pentru a crea un întreg. - Cu ajutorul aplicației Popplet vor realiza o hartă conceptuală, utilizând un design ales de echipă. - În cadrul orei de Psihologie, vor folosi proiectorul pentru a prezenta harta în fața celorlalți colegi, încercând să explice cât mai bine informația, încadrându-se în aproximativ 5 minute.
Accesări: 1.178
Contribuitor: Adina Isabell Iancu - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Popplet Microsoft Word Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.