Sarcina de lucru pentru elevi:
Analizați constructiv-tehnologic un produs de îmbrăcăminte subțire, la alegere, și elaborați procesul tehnologic de confecţionare a acestuia.
Îndepliniți punctual cerințele din fișa de lucru astfel:
1. Reprezentaţi grafic în vedere frontală modelul ales, studiaţi forma exterioară a acestuia, conform particularităţilor de ordin constructiv-estetic şi tehnologic, şi indicaţi pe desen, prin săgeţi, elementele componente.
2. Clasificați elementele de produs identificate după funcţia prioritară îndeplinită şi pe criteriul succesiunii de integrare în produs.
3. Pentru fiecare din elementele de produs stabilite în urma analizei structurale a modelului realizaţi:
– vederea de ansamblu a elementului;
– identificarea şi reprezentarea reperelor componente, cu precizarea tipului de materie primă din care se execută.
4. Identificaţi succesiunea şi conţinutul transformărilor tehnologice pentru constituirea structurii tridimensionale a modelului luat în studiu. Precizaţi dotarea tehnică necesară execuţiei fiecărei faze (utilaj, dispozitiv, mobilier tehnologic).
5. Reprezentați grafic structura procesului tehnologic de confecţionare a produsului folosind aplicația Bubbl.us (https://bubbl.us/). La primul nivel veți avea prelucrările tehnologice primare și constituirea elementelor produsului, prin integrarea reperelor componente. Continuați cu integrarea elementelor componente în structura produsului, prelucrările tehnologice pe produsul finalizat din punct de vedere constructiv și încheiați cu finisarea produsului. Realizați o distincție între fazele executate manual, fazele mecanizate și cele de tratament umido-termic prin utilizarea a trei culori diferite pentru casetele în care prezentați fazele specializate.
Aveți la dispoziție o săptămână pentru a realiza sarcina de lucru.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere operațiile specifice proceselor tehnologice de confecționare a produselor de îmbrăcăminte subțire
Să descrie cu cuvinte proprii procesul constructiv-tehnologic de fabricare a unui produs de îmbrăcăminte
Să analizeze critic procesul tehnologic de confecționare a unui produs
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema se studiază la Modulul „Procese tehnologice de confecționare”. Se distribuie fiecărui elev câte o fişă de lucru pentru acasă, referitoare la descrierea constructiv-tehnologică și constituirea tehnologică a unui produs de îmbrăcăminte. Activitatea elevilor se desfăşoară pas-cu-pas, urmând etapele sarcinii de lucru structurate propuse. După o săptămână, temele se discută în clasă – analiza efectuată permite evidenţierea factorilor implicaţi în definitivarea structurală a procesului tehnologic de confecţionare pentru orice produs de îmbrăcăminte, şi anume: particularităţile de sortiment, particularităţile constructiv-estetice şi tehnologice de model ale produsului (numărul de repere din structura produsului, complexitatea configuraţiei contururilor, linia de croială), aspectele legate de materia primă utilizată pentru confecţionare (tipul materialelor şi caracteristicile acestora, numărul de straturi) şi nivelul de performanţă al dotării tehnice.
Accesări: 2.041
Contribuitor: Doina Andrei - Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău (2020)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.