Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Pronumele

Sarcina de lucru pentru elevi:

Astăzi am recapitulat pronumele și adjectivele pronominale. Ca temă pentru acasă, aveți de realizat, în echipe de câte doi, harta conceptuală a celor nouă tipuri de pronume învățate și a celor șapte tipuri de adjective pronominale, utilizând aplicația Prezi (https://prezi.com).

Veți folosi două casete principale, diferențiate prin mărime și font: prima pentru pronume, a doua pentru adjective pronominale. Din fiecare casetă vor deriva casete secundare, în care veți ilustra toate tipurile de pronume și adjective pronominale. În dreptul fiecărei casete secundare, adăugați încă o casetă în care să ilustrați prin enunțuri adecvate pronumele sau adjectivul pronominal respectiv.

În prima etapă, adăugați colegul de echipă ca editor, pentru a-i da posibilitatea să contribuie.

La finalizarea prezentării, veți selecta opțiunea ”Public”, pentru ca eu să pot vizualiza și evalua produsele realizate.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere cele nouă tipuri de pronume
Să exemplifice fiecare tip de pronume în enunțuri adecvate
Să distingă pronumele de adjectivele pronominale

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii au ca temă pentru acasă alcătuirea unei prezentări în aplicația Prezi, în care să ilustreze pronumele și adjectivele pronominale învățate. Aplicația a fost aleasă deoarece ea a mai fost folosită de elevi în efectuarea altor sarcini de lucru pentru acasă. Pronumele și adjectivele pronominale reprezintă valori morfologice dificile la nivelul clasei a VII-a, iar hărțile conceptuale favorizează fixarea noțiunilor și formarea unei vederi de ansamblu.


Accesări: 978
Contribuitor: Alina Luminița Cristina Popa - Școala Gimnazială nr. 28 Dan Barbilian, Constanța (Constanța) (2019)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Prezi

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite