Sarcina de lucru pentru elevi:
Utilizând aplicația Wordle, realizați un nor de cuvinte cu proverbe pe care le propuneți colegului cu care lucrați în echipă. Postați link-ul aferent în avizierul virtual al clasei.
Apoi, în formularul comun Google Docs (adresa este afişată în avizierul virtual al clasei), încărcați un tabel (recomandare: întocmiți acest tabel, în prealabil, în Microsoft Excel sau în Microsoft Word şi ulterior importați-l în spațiul comun Google Docs), în care să aveți prevăzute cel puțin rubricile: Expresii verbale impersonale, Verbe reflexive impersonale, Adverbe predicative şi Mărci ale introducerii propoziției în frază.
Timp de lucru: o săptămână
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască forme morfologice speciale cu rol în delimitarea propozițiilor (în mod aparte cele verbale)
Să identifice corect relația dintre părților de vorbire şi corespondențele acestora în sintaxa propoziției, respectiv a frazei
Să elaboreze corect fraze, folosind conectorii potriviți între propoziția principală şi cea secundară
Să ordoneze (sintetizând și asamblând optim) informații, în funcție de anumite cerințe
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
În timpul orei de curs premergătoare temei, se vor stabili echipele de lucru (perechi). Elevii au ca temă individuală realizarea unui nor de cuvinte cu proverbe, utilizând aplicația Wordle (http://www.wordle.net/). Aceştia vor alege un numar variabil de proverbe cunoscute pe baza cărora vor realiza sarcina în aplicația propusă. Vor încărca link-ul în avizierul virtual al clasei, astfel încât colegul de echipă, dar şi ceilalți colegi de clasă, să aibă acces la el. Norul de cuvinte va fi alcătuit încât elevul cu care lucrează în pereche să fie capabil să reconstituie proverbele propuse. Ulterior, fiecare elev va crea un tabel, de preferat în Microsoft Excel sau în Microsoft Word, respectând cerința legat de rubrucile menționate: Expresii verbale impersonale (exemplu de completare: e bine, e uşor, e posibil), Verbe reflexive impersonale (se spune, s-ar fi auzit, Adverbe predicative (fără îndoială, bineînțeles) şi Mărci ale introducerii propoziției în frază (cu număr de coloane şi rânduri adaptate numărului de proverbe propuse de fiecare elev în parte). Fiecare elev îşi va încărca propriul tabelul în formularul comun, deja cunoscut, Google Docs, unde, la rândul său, va putea vizualiza temele colegilor şi unde va putea completa şi tabelul întocmit de colegul de echipă. În timpul următoarei ore de limbă română sau ca temă ulterioară (dacă nu există tehnica necesară de laborator informatic în sala de curs), fiecare elev va completa tabelul coechipierului cu informațiile cerute în rubricile acestuia, reconstruind proverbele din norul care îi este destinat. Realizarea temei presupune cunoaşterea formularelor şi a spațiilor virtuale de lucru comune, precum şi lucrul destinat unui grup predefinit de participanți.
Accesări: 758
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Wordle Microsoft Word Google Sheets
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.