Sarcina de lucru pentru elevi:
https://www.surveymonkey.com/r/7VSY9R6
Iată un chestionar realizat cu surveymonkey.com, cu opt întrebări menite să vă fixați cele trei cazuri de propoziție condițională și să vă identificați punctele slabe pe care apoi le vom putea întrepta. Vă rog să alegeți varianta corectă.
Aveți cinci minute disponibile în vederea efectuării.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să aplice corect fiecare din cele trei cazuri de condiție din limba franceză
Să explice utilizarea celor trei cazuri de propoziție condițională
Să utilizeze corect formulele specifice condiției și logica timpurilor ce trebuie selectate în limba franceză
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Obiectivele pe care mi le-am propus prin formularea acestei activități sunt fixarea informațiilor la sfârșitul orei (pentru clasa a X-a), respectiv împrospătarea cunoștințelor deja achiziționate (pentru clasa a XI-a), așa încât activitatea poate fi propusă chiar la începutul orei ca exercițiu de evaluarea și de captare a nivelului de cunoștințe. Chestionarul contine opt întrebări care acoperă fiecare din cele trei cazuri de condiție din limba franceza în proporții egale. Astfel, există trei întrebări care formulează teoria și care sunt esențiale pentru înțelegerea întregii lecții, constituind baza aplicațiilor practice. Următoarele cinci întrebări fac trimitere le cele trei cazuri de condiție și cele două subcazuri. Realizând acest simplu exercițiu de sinteză, elevii își vor fixa, fără îndoială, formulele specifice condiției și logica timpurilor ce trebuie selectate în limba franceză sau se pot evalua, remarcându-și punctele slabe sau aspectele neînțelese din tematica respectivă. De asemenea, în calitate de cadru didactic, pot observa ce întrebări le-au creat dificultăți în majoritate și ce pot îmbunătăți la metoda de predare pentru a le facilita înțelegerea. Acest exercițiu va fi realizat în clasă, în mod individual, pe parcursul a cinci, maximum șase minute. Vocabularul ales și timpurile verbale selectate nu permit ca acest exercițiu să fie adus în atenția elevilor de clasa a IX-a, ci a X-a sau a XI-a. Pentru elevii de clasa a X-a, exercițiul se va efectua în ultima parte a orei, ulterior explicării de către profesor a logicii combinării timpurilor verbale în fraza condițională și a altor exerciții de înțelegere. Acest exercițiu de fixare vine în calitate de complement. Elevii vor citi și vor alege varianta corectă. După rezolvare, li se vor pune la dispoziție răspunsurile corecte. Vor putea solicita clarificarea problemelor întâmpinate pe parcursul exercițiului. Datoria profesorului va fi să analizeze răspunsurile și să comenteze/ explice din nou aspectele care au fost înțelese greșit în majoritate. Pentru clasa a XI-a, exercițiul se va realiza chiar la începutul orei, ca "test de evaluare a cunoștințelor", iar avansarea în tematică se va face pornind de la rezultatele chestionarului, adică de la nivelul actual al elevilor.
Accesări: 1.433
Contribuitor: Mara Alexandra Iosif - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a X-a Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: SurveyMonkey
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.