Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi un „avizier” virtual cu titlul „Episoade marcante din opere ale autorilor români din perioada interbelică”, folosind aplicația Lino (http://en.linoit.com/). Veţi vorbi despre cinci episoade cheie, obligatoriu de la cel puțin trei autori diferiți, iar aceştia vor fi dintre cei studiaţi la clasă. Veţi scrie numele fiecăruia, veţi adăuga o imagine sub care notaţi o replică reprezentativă momentului şi veți nota și titlul operei din care ați ales aceste imagini și citate.
Alegeţi-vă apoi un autor și o operă a acestuia, care v-a plăcut mai mult, şi utilizând aplicaţia Wordle ( http://www.wordle.net/) realizaţi un „nor de cuvinte”, unde veți pune mai multe replici si episoade scurte, semnificative, dar fără să adăugaţi titlul operei alese.
În pagina de lucru a clasei voastre (tot pe Lino) veţi insera linkul către „avizierul” virtual creat, precum şi pe cel către textul țintă, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere cărui autor și ce operă este ascunsă în ghicitoarea voastră.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informaţiile găsite pe internet în vederea realizării unei selecții semnificative de autori români din perioada interbelică;
Să prezinte unei audiențe câteva informații sintetice despre cel puțin trei scriitori români din perioada interbelică;
Să utilizeze modalități alternative de expresie pentru descrierea unui punct de vedere;
Să identifice cuvintele cheie din opere prin reprezentarea unor episoade semnificative cu ajutorul aplicaţiei Wordle;
Să plaseze într-un context cultural mai larg informaţiile primite la clasă despre autorii români interbelici studiați.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui ,,avizier’’ virtual cu titlul ,,Episoade marcante din opere ale autorilor români din perioada interbelică’’ folosind aplicaţia Lino. Ei trebuie să discute despre cinci episoade sau replici care i-au impresionat, obligatoriu trei autori diferiți, iar aceştia vor fi dintre cei studiaţi la clasă pentru a consolida informaţiile predate anterior. Vor trece numele fiecăruia, o imagine sub care să noteze o replică reprezentativă momentului şi vor nota și titlul operei din care au ales acele imagini și citate. Elevii îşi aleg apoi un singur scriitor şi un episod reprezentativ dintr-o operă a acestuia şi cu ajutorul aplicaţiei Wordle realizează un „nor de cuvinte”, unde vor adăuga diferite replici sau episoade scurte semnificative, fără să adauge titlul operei alese, astfel încât colegii vor fi puşi să ghicească titlul şi autorul acesteia. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Lino pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce operă este vorba în „norul de cuvinte” realizat de colegi.
Accesări: 937
Contribuitor: Ioana Andreea Popescu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.