Sarcina de lucru pentru elevi:
Formați echipe de câte 4 elevi. Fiecare echipă își va alege un nume și un reprezentant. Fiecare reprezentant va trage un bilețel cu tema:
– compuneți câte 4 probleme cu procente utilizate în practică, în diverse domenii: bancar, creșteri și scăderi de prețuri, conținutul unor ingrediente in diverse produse alimentare, taxe (asemănător cu problemele realizate la clasă).
– realizați un nor de cuvinte cu termenii întâlniți în domeniul studiat.
1. Faceți un webquest pentru a afla exemple din viața reală:
– Dobânda anuală a unei bănci
– Politica de prețuri a unor magazine sau firme, oferte de produse
– Ingredientele unui produs
– Nivelul unor taxe, de exemplu TVA și modul de aplicare
2. Alegeți fișierul Google Docs corespunzător echipei din spațiul virtual al clasei și completați-l . Nu uitați să:
– Dați un nume sugestiv fiecărei probleme propuse
– Inserați o imagine adecvată problemei propuse
– Enunțați problema clar și concis
– Rezolvați problema. Puteți rezolva problema pe caietul de clasă, apoi faceți o poză și o inserați în document.
– Scrieți-vă numele aliniat la dreapta, sub problema propusă
– Inserați, la sfârșit norul de cuvinte creat cu https://wordart.com
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie diverse utilizări ale procentelor în practică;
Să enunțe, cu cuvinte proprii, diverse situații-problemă din viața reală;
Să ia decizii în colaborare în privința modului de organizare eficientă a activității grupului pentru atingerea obiectivelor;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema pentru elevi vizează evidenţierea domeniilor de utilizare a procentelor în viața reală. Fiind o investigație este indicat să folosim o activitate colaborativă. Elevii vor contribui la realizarea documentului informându-se, comparând, sintetizând, apreciind – astfel exersând capacități de analiză, comunicare, sinteză, transfer. Fișierele astfel create pot fi parte a revistei școlii, contribuind astfel la creșterea motivației elevilor în studiul matematicii și a utilizării noilor tehnologii.
Accesări: 1.510
Contribuitor: Anamaria Corina Golumbeanu - Școala Gimnazială Ion Țuculescu, Craiova (Dolj) (2018)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: WordArt Webquest Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.