Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a VI-a >

Rapoarte și proporții: Procente

Sarcina de lucru pentru elevi:

Formați echipe de câte 4 elevi. Fiecare echipă își va alege un nume și un reprezentant. Fiecare reprezentant va trage un bilețel cu tema:
– compuneți câte 4 probleme cu procente utilizate în practică, în diverse domenii: bancar, creșteri și scăderi de prețuri, conținutul unor ingrediente in diverse produse alimentare, taxe (asemănător cu problemele realizate la clasă).
– realizați un nor de cuvinte cu termenii întâlniți în domeniul studiat.

1. Faceți un webquest pentru a afla exemple din viața reală:
– Dobânda anuală a unei bănci
– Politica de prețuri a unor magazine sau firme, oferte de produse
– Ingredientele unui produs
– Nivelul unor taxe, de exemplu TVA și modul de aplicare

2. Alegeți fișierul Google Docs corespunzător echipei din spațiul virtual al clasei și completați-l . Nu uitați să:
– Dați un nume sugestiv fiecărei probleme propuse
– Inserați o imagine adecvată problemei propuse
– Enunțați problema clar și concis
– Rezolvați problema. Puteți rezolva problema pe caietul de clasă, apoi faceți o poză și o inserați în document.
– Scrieți-vă numele aliniat la dreapta, sub problema propusă
– Inserați, la sfârșit norul de cuvinte creat cu https://wordart.com

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să descrie diverse utilizări ale procentelor în practică;
Să enunțe, cu cuvinte proprii, diverse situații-problemă din viața reală;
Să ia decizii în colaborare în privința modului de organizare eficientă a activității grupului pentru atingerea obiectivelor;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Tema pentru elevi vizează evidenţierea domeniilor de utilizare a procentelor în viața reală. Fiind o investigație este indicat să folosim o activitate colaborativă. Elevii vor contribui la realizarea documentului informându-se, comparând, sintetizând, apreciind – astfel exersând capacități de analiză, comunicare, sinteză, transfer. Fișierele astfel create pot fi parte a revistei școlii, contribuind astfel la creșterea motivației elevilor în studiul matematicii și a utilizării noilor tehnologii.


Accesări: 1.095
Contribuitor: Anamaria Corina Golumbeanu - Școala Gimnazială Ion Țuculescu, Craiova (Dolj) (2018)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: WordArt Webquest Google Docs

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite