Descriere:
Suita este formată din șase activități distincte, fiecare se poate asocia cu 6 momente didactice dintr-o oră de matematică. Unitatea de învățare: Rapoarte și proporții. Tema: Rapoarte.
Descrierea și link-ul fiecărei activități în parte:
Activitatea 1: Observă și descoperă (CS1.2) Pentru captarea atenției și introducerea noțiunii de raport, se utilizează o activitate de comparare a maselor a două fructe. Sarcina elevilor: Elevii urmăresc pe videoproiector sau pe ecran aplicația. Trezirea curiozității se va realiza printr-o discuție facilitată. Elevii vor fi provocați cu câteva întrebări. La finalul primei activității, elevii au deja în caiete primul exemplu de raport. Mod de lucru: frontal. Timpul alocat: 5 min. Link-ul activității: view.genial.ly/5f51df393f0d126742eb3157
Activitatea 2: Descoperă și învață (CS 1.2; CS 2.2; CS 3.2) Activitatea este o prezentare interactivă despre rapoarte, în cadrul căreia sunt accentuate elementele vizuale pe care le oferă aplicația Genially. Sarcina elevilor: Pe parcursul prezentării, elevii sunt implicați în permanență, are loc o discuție dirijată, elevii au sarcini individuale scurte care se pot rezolva cu ușurință pe baza informațiile primite. Aceste sarcini sunt discutate ulterior frontal. Elevii pot pune întrebări, pot răspunde la întrebări în orice moment. Modul de lucru: frontal și individual. Timpul alocat: 15 min. Link-ul activității: view.genial.ly/5f53499d29c2060cf8fd33dd
Pentru dirijarea învățării, sunt puse la dispoziție 4 activități scurte pe care elevii le vor finaliza cu ajutorul telefoanelor sau calculatoarelor. Scopul activităților este să sugerez elevilor cum să gândească, cum să combine cunoștințele însușite și cum să relaționeze, menținând atenția lor.
Activitatea 3: Calculează și aplică (CS 1.2; CS 2.2; CS 3.2) Activitate este un quiz video care dezvoltă mai multe din competențele cheie (comunicare în limba maternă, comunicare în limba engleză, competențe STEM, competențe digitale și a învăța să înveți). Sarcina elevilor: Elevii vor urmări un film educativ de 4 minute în limba engleză (cu subtitrare dacă doresc) și după vizionarea filmului vor răspunde individual, pe telefoanele lor, la cinci întrebări despre cele vizionate. La finalul quiz-ului, vor primi un feedback, pe baza căruia vor știi ce au de făcut în continuare. La final, se vor discuta frontal întrebările și nelămuririle. Modul de lucru: individual și frontal. Timpul alocat: 10 min. Link-ul direct: view.genial.ly/5f51d4113f0d126742eb310e
Activitatea nr.4: Conectează elementele! (CS 1.2 și CS 2.2) Activitate este una simplă, relaxantă, de asociere și constă din 4 itemi tip pereche în format digital, realizat cu programul Genially. Sarcina elevilor: Cu ajutorul unui creion digital elevii vor uni cele două părți ale unei propoziții, obținând propoziții adevărate. Elevii se pot verifica singuri la final. Eventualele întrebări se discută înainte de a trece la următoarea activitate. Mod de lucru: individual. Timpul alocat: 5 min. Link-ul activității: view.genial.ly/5f51e3793f0d126742eb3190
Activitatea nr.5: Verifică cât ai reținut! (CS 3.2, CS 2.2) În această activitate, informația circulă de elev la profesor pentru a verifica modul și nivelul de înțelegere a noțiunii de raport. Activitatea conține 10 perechi de numere, cu elemente de tipul drag and drop. Sarcina elevilor: elevii vor calcula valoarea raportului pentru fiecare pereche și vor alcătui două mulțimi în funcție de valoarea raportului. Pentru a finaliza activitatea, elevii vor utiliza caietele pentru a efectua calculele și telefoanele/calculatoarele pentru a introduce rezultatele. Aplicația permite să verifice rezultatele obținute de ei. Elevii pot întreba profesorul în orice moment. Modul de organizare: diade. Timp alocat: 7 min. Link-ul activității: view.genial.ly/5f51eb38d448e90d83f6dfdd
Activitatea nr 6: Sistematizează cele învățate! (CS 5.2) Activitate de învățare este un exercițiu de ordonare, elevii primesc un șir de 10 rapoarte (exprimate cu ajutorul unor imagini cu figuri geometrice) și au sarcina să identifice rapoartele pe baza descrierilor primite, să calculeze valoarea acestor rapoarte și să le ordoneze crescător. Elevii se pot verifica la final. Modul de organizare: grupe de câte trei. Timp alocat: 7 min. Link-ul direct: view.genial.ly/5eecd5e803dcf70d91736c7b
Tema pentru acasă este o sarcină simplă: căutarea de exemple de rapoarte întâlnite în viața de zi cu zi (pot utiliza orice sursă de informare, cu condiția să o specifice).
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VI-a
Disciplina: Matematică
Competență generală: 5. Analizarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii date
Competența specifică vizată prioritar: 5.2. Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul rapoartelor, proporţiilor şi a colecţiilor de date
Legătura web către resursă: https://view.genial.ly/5fa7ff06a99c440cf98c6690
Accesări: 740
Propunător: Lilla Pellegrini - Liceul Național de Informatică, Arad (Arad)
Data validării: 2 iulie 2022
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.