Descriere:
Prezentarea se adresează elevilor de clasa a VI-a pentru care conceptul de pronume reflexiv este o noutate. Are asociate și alte conținuturi: „parafrază” și „secvența explicativă” care au mai mult caracter aplicativ, decât teoretic.
Deoarece activitatea conține multe secvențe în care elevul este pus să rezolve probleme pe care le ridică înțelegerea unui text și/sau a unei imagini, probleme cu relevanță pentru viața lor (personală sau școlară), resursele prezintă interes și pentru elevi de clasa a VII-a și a VIII-a.
Resursa are caracter flexibil; sunt prevăzute 2-3 ore, dar, în funcție de clasă, de interesele elevilor, de canalul utilizat ( față-n față sau online) profesorul poate acorda mai mult timp unor sarcini.
Pentru elevi ea are un caracter atractiv, deoarece informația teoretică are pondere mică și este însoțită de imagini. Ei sunt puși mereu să facă ceva: să analize, să-și imagineze, să comenteze etc. Exercițiile de imaginație, de transpunere într-un alt regn oferă ocazii de autocunoaștere și intercunoaștere.
Unele secvențe sunt amuzante și conțin sarcini a căror rezolvare nu este foarte dificilă, ceea ce îi motivează pe copii să învețe. Evaluarea (chestionar google) care însoțește prezentarea are caracter puternic formativ: itemii sunt rezolvați în ritm individual și au atât pentru răspunsurile corecte, cât și pentru cele incorecte prevăzut feedback adecvat.
De asemenea, elevii au posibilitatea să parcurgă în ritm propriu activitățile propuse, într-o activitate independentă (acasă): library.livresq.com/details/613369606994de0009161664
Tipul resursei: Suport vizual
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VI-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 4.3.. Exprimarea unor idei şi sentimente prin intermediul limbajelor convenţionale şi neconvenţionale
Legătura web către resursă: https://docs.google.com/presentation/d/1wnvC7ESBPNeRBbdm0pDXBUI-yQg-RMSTxhLXdSqD_RA/
Accesări: 1.532
Propunător: Marilena Pavelescu - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmboviţa)
Data validării: 1 septembrie 2020
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.