Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Reflecții despre reflexii. Pronumele reflexiv (Suport vizual)

Autor: Marilena Pavelescu - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmboviţa)

Descriere:

Prezentarea se adresează elevilor de clasa a VI-a pentru care conceptul de pronume reflexiv este o noutate. Are asociate și alte conținuturi: „parafrază” și „secvența explicativă” care au mai mult caracter aplicativ, decât teoretic.

Deoarece activitatea conține multe secvențe în care elevul este pus să rezolve probleme pe care le ridică înțelegerea unui text și/sau a unei imagini, probleme cu relevanță pentru viața lor (personală sau școlară), resursele prezintă interes și pentru elevi de clasa a VII-a și a VIII-a.

Resursa are caracter flexibil; sunt prevăzute 2-3 ore, dar, în funcție de clasă, de interesele elevilor, de canalul utilizat ( față-n față sau online) profesorul poate acorda mai mult timp unor sarcini.

Pentru elevi ea are un caracter atractiv, deoarece informația teoretică are pondere mică și este însoțită de imagini. Ei sunt puși mereu să facă ceva: să analize, să-și imagineze, să comenteze etc. Exercițiile de imaginație, de transpunere într-un alt regn oferă ocazii de autocunoaștere și intercunoaștere.

Unele secvențe sunt amuzante și conțin sarcini a căror rezolvare nu este foarte dificilă, ceea ce îi motivează pe copii să învețe. Evaluarea (chestionar google) care însoțește prezentarea are caracter puternic formativ: itemii sunt rezolvați în ritm individual și au atât pentru răspunsurile corecte, cât și pentru cele incorecte prevăzut feedback adecvat.

De asemenea, elevii au posibilitatea să parcurgă în ritm propriu activitățile propuse, într-o activitate independentă (acasă): library.livresq.com/details/613369606994de0009161664

Tipul resursei: Suport vizual
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VI-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 4.3.. Exprimarea unor idei şi sentimente prin intermediul limbajelor convenţionale şi neconvenţionale


Legătura web către resursă: https://docs.google.com/presentation/d/1wnvC7ESBPNeRBbdm0pDXBUI-yQg-RMSTxhLXdSqD_RA/
Accesări: 1.815

Propunător: Marilena Pavelescu - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmboviţa)
Data validării: 1 septembrie 2020

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite