Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Se reactualizează cunoștințele despre registrele lingvistice din clasa a IX-a, cu ajutorul unor hărți mentale.
2. Elevii au ca sarcină de lucru să urmărească discursul TEDx al lui Tudor Chirilă, în care sunt îmbinate diferite registre lingvistice, Poveștile noastre și viitorul comunicării (youtube.com/watch?v=BHlXv8XdHpg&ab_channel=TEDxTalks).
Pe măsură ce ascultă discursul, trebuie să completeze într-un document word (partajat de pe drive tuturor), în colaborare, exemple de diferite registre stilistice.
3. Elevii au, ca temă, de realizat un monolog de maximum 2 minute, folosind Voki.com, cu tema „Povestea mea” în care să îmbine minimum două registre stilistice.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Competența generală:
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor, în diferite situaţii de comunicare
Competențe specifice:
2.1. Analiza principalelor componente de structură, de compoziţie şi de limbaj specifice textului narativ
1.3. Folosirea adecvată a strategiilor şi a regulilor de exprimare orală în monolog şi în dialog
Competențe derivate:
1. Definirea registrului stilistic;
2. Compararea registrelor stilistice;
3. Identificarea a diferite tipuri de registre stilistice
4. Elaborarea unui monolog cu tema „Povestea mea” în care să fie utilizate diferite registre stilistice.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Dezavantaje/ limite/ precauții: Voki are doar voce feminină pentru limba română, cu toate acestea unii elevi s-au înregistrat și au folosit astfel voce masculină. Documentul colaborativ se blochează dacă este partajat la 30 de elevi și toți contribuie în același timp. Lecția contribuie la consolidarea competențelor pentru 2025: Gândire analitică și inovație; Rezolvarea complexă a problemelor; Gândire și analiză critică; Învățare activă și strategii de învățare; Creativitate, originalitate și inițiativă; Atenție la detalii, încredere; Inteligenta emoțională; Raționament, rezolvarea problemelor și ideea; Conducere și influență socială; Coordonarea și gestionarea timpului.
Accesări: 1.295
Contribuitor: Mihaela Cătălina Tărcăoanu - Colegiul Național Calistrat Hogaș, Piatra Neamț (Neamț) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Microsoft Word Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.