Sarcina de lucru pentru elevi:
Priviți cu atenție imaginea proiectată pe ecranul videoproiectorului și observați care sunt principalele unități de relief, precum și localitățile marcate. Care este regiunea turistică marcată în această hartă?
Conectați-va la platforma Google classroom și accesați linkul la suportul lecției de azi: view.genial.ly/5fd1e35290e91a0d05effeeb/interactive-image-maramures. Pe harta dată veți observa niște simboluri, pe care, dacă le accesați, veți descoperi informații, imagini, filmulețe despre o serie de obiective turistice din regiunea Maramureș. Notați în caiete principalele obiective descoperite, o scurtă descriere a acestora și încadrați-le într-una din categoriile: naturale sau antropice.
Lucrați în echipe de 3 elevi și identificați minim alte 3 obiective turistice cunoscute din zona Maramureșului, realizați o scurtă descriere, apoi inserați elemente interactive pe hartă, în zona corespunzătoare. Fiecare grupă va posta pe Classroom lucrarea proprie.
Timp de lucru: 25 min
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice obiective turistice dintr-o regiune dată;
Să caracterizeze obiectivele turistice din orizontul local;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Sarcina de lucru este pentru un calup de 2 ore consecutive la disciplina Patrimoniul turistic, clasa a X-a. Elevii sunt dirijați să lucreze individual și pe grupe. În prima parte a sarcinii de lucru, elevii vor observa harta proiectată pe ecran și vor observa elementele de relief, localizarea regiunii, localitățile marcate. Astfel , vor identifica regiunea Maramureșului. În continuare, elevii vor accesa platforma Classroom de pe telefoane, secțiunea Patrimoniul turistic, lecția Caracterizarea obiectivelor turistice din diferite regiuni ale României. Lecția este sub forma unui link către platforma Genially, unde vor avea acces fără a avea nevoie de cont, la imaginea interactivă a regiunii Maramureș. Individual, elevii vor accesa fiecare element interactiv și vor descoperi : Muzeul de Mineralogie- Baia Mare, Mănăstirea dintr-un lemn, Cascada Cailor și vor urmări filmulețul despre frumusețea Munților Maramureș. Apoi își vor nota informațiile despre obiectivele descoperite. Voi solicita elevilor să prezinte informațiile descoperite - prezentare orală. În continuare, elevii vor fi grupați așa cum stau în bănci, în grupe de câte 3 elevi, și își vor distribui cele 3 sarcini: unul caută alte obiective turistice de interes din zonă, al doilea elev notează informații de interes general despre obiectivul turistic ales, iar cel de-al treilea elev va insera pe hartă elementele interactive, cu imagini și descriere reprezentativă. Fiecare grupă își va prezenta lucrarea prin proiectarea de videoproiector și vor fi apreciate lucrările elevilor.
Accesări: 733
Contribuitor: Daniela Turcu - Liceul Tehnologic Edmond Nicolau Brăila (2021)
Alte activități pentru: Educaţie antreprenorială Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Google Classroom Genially
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.