Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Consiliere şi orientare > Consiliere > Clasa a VIII-a >

Relaționarea armonioasă cu ceilalți în contexte școlare și extrașcolare. Negocierea conflictelor prin diferite tehnici

Sarcina de lucru pentru elevi:

Activitate 1 :
( utilizând telefonul – aplicația Mentimeter sau aplicația Nearpod) Veți răspunde pe rând la întrebările:
1. Ce este un conflict?
2. De ce apare un conflict ? (sursa, motivația)
3. Care sunt cele mai întâlnite conflicte? Între ce persoane? (situații întâlnite de tine)

Activitatea 2 :
În grupuri de câte 4-5 elevi, veți recrea, printr-un joc de rol, o situație în care apare un conflict. Fiecare va fi un personaj, iar obiectivul este să găsiți o soluție  pentru a opri conflictul, cât mai bună pentru toate părțile implicate.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice diverse situații conflictuale, pe baza caracteristicilor acestora
Să recunoască tehnicile de comunicare utilizate și stilurile de negociere
Să construiască un exemplu de situație conflictuală

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Profesorul le va pune la dispoziție codul pentru aplicația Mentimeter. Utilizând telefoanele mobile, elevii îl înscriu în menti.com. În prezentarea creată în prealabil de profesor, pe care o parcurge împreună cu elevii, sunt pregătite întrebările: 1. Ce este un conflict? 2. De ce apare un conflict? (sursa, motivația). 3. Care sunt cele mai întâlnite conflicte? Între ce persoane? (situații întâlnite de tine). Elevii vor răspunde individual la fiecare întrebare. Rezultatele vor fi prezentate sub următoarele forme: 1. Word cloud, în care fiecare cuvânt oferit de elevi va apărea pe ecran (în cazul în care unele răspunsuri se repetă, cuvântul respectiv este mai pronunțat automat). 2. Răspuns liber scurt. 3. Word cloud. Apoi urmează prezentarea teoretică a abordării unui conflict, moduri de comunicare eficiente și asertive și tehnici de negociere. Se vor utiliza exemple date chiar de ei, pentru o mai bună înțelegere. După prezentare, vor fi împărțiți în echipe de lucru. Profesorul va aborda o activitate de tip psihodramă, în care elevii vor prelua roluri alese de ei și vor pune în scenă o situație conflictuală. Profesorul are rol de moderator. Astfel, elevii vor pune în practică conceptele învățate în lecție: negociere și rezolvarea unui conflict.


Accesări: 2.279
Contribuitor: Miruna Gabriela Anin - Facultatea de Psihologie (2019)

Alte activități pentru: Consiliere Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Nearpod Mentimeter

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite