Sarcina de lucru pentru elevi:
(Captarea atenției. Stimularea amintirii învățării anterioare) Intrați pe menti.com, introduceți codul trimis/ prezentat şi răspundeți cerinței:
– Scrieți 3 informații despre „respiraţie”, pe baza achiziţiilor anterioare.
(Percepție selectivă. Furnizarea de îndrumări de învățare – codificare semantică. Obținerea performanței – răspuns) Elevii sunt împărțiți ȋn 6 grupe. Fiecare grupă are de rezolvat câte o sarcină, utilizând platformele bubbl.us, popplet, genial-ly etc, astfel:
G1- respirația: definiţie, clasificare, importanţă, relaţia cu celelalte funcţii de nutriţie
G2 – comparație ȋntre respiraţia aerobă şi cea anaerobă
G3 – comparație ȋntre respiraţia aerobă şi fotosinteză
G4 – fermentația alcoolică
G5 – fermentația lactică
G6 – fermentația acetică
Timp de lucru 10 minute.
Lucrările vor conţine imagini şi, eventual, link-uri spre filme care să susţină textul.
Prezentarea nu va depăşi 5 minute.
(Asigurarea feedback-ului) Intrați pe menti.com, introduceți codul trimis/ prezentat și răspundeți cerinței:
– Scrieți două aprecieri pentru lecția de astăzi?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1.1. Culegerea de date din surse variate de informare/ documentare în scopul asimilării de cunoştinţe despre structura şi funcţiile organismelor
O – să sistematizeze informaţiile culese din manual şi resursele digitale
O – să compare respiraţia aerobă cu cea anaerobă
3.2. Elaborarea şi aplicarea unor algoritmi de identificare şi de rezolvare de probleme
O – să argumenteze că respiraţia aerobă este un proces invers fotosintezei
O – să integreze respiraţia ȋn cadrul funcţiilor de nutriţie;
4.2 Prezentarea informaţiilor folosind diverse metode de comunicare
O – să realizeze materiale suport pentru lecţie utilizȃnd instrumentele digitale
5.1 Aplicarea în viaţa cotidiană a cunoştinţelor despre influenţa factorilor de mediu asupra funcţiilor organismelor
O – să descopere influenţa propiului comportament asupra respiraţiei
5.3. Realizarea de conexiuni intra, inter şi transdisciplinare
O – să utilizeze simbolurile chimice pentru realizarea ecuaţiilor respiraţiei
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În clasă, elevii vor intra pe menti.com, vor introduce codul care apare pe suportul vizual rulat de cadrul didactic şi vor răspunde cerințelor. Împărțiți pe grupe, vor realiza lucrările utilizând instrumentele digitale şi le vor prezenta cu share screen sau pe videoproiector.
Accesări: 846
Contribuitor: Camelia Iosefina Rafailă - Colegiul Național Dimitrie Cantemir, Onești (Bacău) (2021)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Popplet Mentimeter Genially Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.