Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a X-a >

Romanul realist obiectiv românesc. Caracterizarea personajului Ion, pe baza opiniilor criticilor literari

Sarcina de lucru pentru elevi:

Fiecare elev trebuie să cunoască în prealabil conținutul romanului.

Formați trei echipe și accesați cele trei texte puse la dispoziție pe webmix-ul public Symboloo, pe tema Ion – un personaj complex în viziunea criticii literare.

Realizați o sinteză de maximum o pagină, pe baza textelor puse la dispoziție. Fiecare echipă se va opri asupra unui singur critic literar (Eugen Lovinescu, George Călinescu, Tudor Vianu) iar, ulterior, realizați un avatar Voki, pe care îl veți prezenta tuturor colegilor, publicându-l pe pagina virtuală a clasei.

Creați în final un avatar Voki comun, prin care să realizați un portret complex al protagonistului romanului Ion, făcând o comparație a celor trei texte și identificând mijloacele de caracterizare a protagonistului romanului interbelic românesc. Publicați apoi linkul pe avizierul virtual al școlii.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere cel puțin trei caracteristici ale romanului românesc interbelic.
Să identifice cel puțin două mijloace moderne de caracterizare a personajului Ion, din romanul omonim.
Să realizeze un portret al personajului, pe baza unor opinii contradictorii din critica literară.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra în echipă și fiecare dintre ele va analiza unul din cele trei texte postate de profesor pe un webmix public: G. Călinescu, T. Vianu și E. Lovinescu. Echipele vor realiza un link Voki, prin care vor face o sinteză a textelor analizate, urmărind portretul pe care fiecare critic literar îl face protagonistului, dar și mijloacele moderne de caracterizare a personajului, ce ies în evidență. Cele trei linkuri vor fi publicate de reprezentantul fiecarei grupe pe pagina virtuală a clasei, dedicată disxiplinei de Limba și literatură română. În cadrul orei următoare, elevii vor crea împreună un avatar Voki, prin care vor caracteriza personajul Ion, făcând o paralelă a textelor studiate și arătând în ce măsură, Liviu Rebreanu este un reprezentant al romanului modern interbelic, prin modul de construcție a personajului său. Linkul noului avatar Voki va fi apoi publicat în avizierul virtual al școlii, după o evaluare prealabilă a profesorului.


Accesări: 1.194

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Symbaloo

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite