Sarcina de lucru pentru elevi:
Până peste două săptămâni, aveți ca temă realizarea unei prezentări video folosind programul Genially (https://www.genial.ly/interactive-content-education).
Vă veți împărți în două grupe: prima grupă cuprinde toți elevii care au prima literă a numelui cuprinsă între literele de la A la I, iar cea de-a doua grupă cuprinde toți elevii care se încadrează de la J la Z. Prima grupă va trebui să prezinte tema dragostei din romanul Ion de Liviu Rebreanu, iar cea de-a doua, romanul Maitreyi de Mircea Eliade.
În vederea realizării temei, pentru a evidenția paralela dintre cele două romane, este necesar să urmați aceleași etape: 1. contextul care a favorizat scrierea romanului, 2. comunitățile în care se desfășoară relațiile dintre personaje: cu obiceiurile, tradițiile și cultura lor (la acest punct vă puteți lăsa imaginația liberă, în sensul că ar fi foarte bine dacă ați găsi anumite imagini reprezentative cu privire la cele două comunități din perioada respectivă, sau dacă ați aduce o hartă care să ne arate unde este situată localitatea Calcutta din India, locul în care Allan este găzduit de Narendra Sen, tatăl lui Maitreyi. De asemenea, este bine să evidențiați termenii cheie ce reprezintă fiecare cultură, iar anumite obiceiuri, credințe să fie explicate, cum ar fi de exemplu termenul de maya sau ce rol joacă termenul de revelație în iubirea dintre Allan și Maitreyi.
În ceea ce privește romanul Ion se poate explica de asemenea anumite obiceiuri și tradiții ardelenești, precum hora. 3. Cum evoluează relațiile de iubire în cele două romane. 4. Care este punctul vostru de vedere cu privire la stilul în care autorul redă relațiile de iubire? Ce mijloace folosește? Cât de expresiv este?
La începutul prezentării, alegeți un citat dintr-o carte despre iubire pe care voi îl considerați motto-ul cărți, dar și al prezentării voastre.
Pentru realizarea prezentării voastre video, vă puteți folosi de prezentările-model pe care le găsiți pe Genially.
Postați linkul la produsul activității voastre pe grupul nostru de Facebook.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informațiile găsite pe internet în vederea realizării unei selecții semnificative de informații pentru alcătuirea unei prezentări. (Spre exemplu, informații corecte cu privire la contextul în care au fost scrise cele două romane, la diferența dintre culturi și obiceiuri în care s-a realizat dragostea, modul în care s-au dezvoltat relațiile etc.)
Să prezinte informațiile în mod succint și coerent, atât în prezentarea video, cât și în discursul ținut în clasă pe baza prezentării
Să structureze informația prin alegerea titlurilor potrivite, dar și a cuvintelor-cheie care trebuie să fie evidențiate în suportul vizual pentru prezentare
Să vorbească liber în fața unei audiențe, susținând, cu argumente, o anume idee
Să pună în paralel două spații culturale diferite
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
-Elevii vor fi împărțiți în două grupe. Acestea au ca temă realizarea unei prezentări video folosind aplicația Genially. Prezentarea conține tema iubirea din cele două romane studiate deja la clasă, romanul Ion al lui Liviu Rebreanu și romanu Maitreyi al lui Mircea Eliade. Ei vor urma pașii pe care profesorul i-a menționat la oră. -Elevii vor lucra în echipă, acasă. Grupa își va crea un cont la care vor avea acces toți membrii echipei. -Sarcinile vor fi împărțite fiecărui elev. Aceștia se vor ocupa de etape diferite pentru a întregi prezentarea. -Vor folosi programul recomandat de profesor, Genially, unde vor putea încărca imagini de pe alte resurse online. -Vor vizita mai multe site-uri pentru informarea și consolidarea informațiilor transmise deja în clasă și a lecturii personale. -Vor sintetiza informațiile culese, iar în prezentare vor rămâne textul și imaginile relevante și reprezentative. -Vor avea la începutul prezentării un citat semnificativ din fiecare roman care să reprezinte întregul discurs. -La finalul prezentării, în bibliografie, vor exista site-urile vizitate. -Linkul va fi postat pe pagina de facebook a grupului clasei a X-a, unde au loc discuțiile elevilor.
Accesări: 3.458
Contribuitor: Claudia Tarbă - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Genially Facebook
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.