Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică și explorarea mediului > Clasa a IV-a >

Schimbări ale caracteristicilor corpurilor și materialelor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii se vor împărți în grupe de câte 4 și vor avea, ca temă acasă, să observe, timp de o săptămână, ce schimbări pot avea corpurile (alimentele) și materialele.

Vor realiza, fiecare grupă, câte o hartă conceptuală ce va conține concluziile la care ajung după o săptămână de observații.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere cel puțin 4 schimbări ale caracteristicilor corpurilor si materialelor din mediul înconjurător, dând cate un exemplu pentru fiecare schimbare;
Să identifice cel puțin o modalitate de conservare/ păstrare a alimentelor/ materialelor;
Să redea cel puțin 2 informații utile despre alimente după citirea unor etichete ale produselor alimentare specificând termenul de garanție și condiții de depozitare.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii pot sesiza ca unele alimente, ținute in anumite condiții, își pot modifica aspectul, gustul, culoarea, mirosul. Astfel, de exemplu, un pahar de iaurt, lăsat la căldură, se alterează; un mar început si lăsat pe masa de bucătărie își schimba culoarea, adică se oxidează; o lămâie păstrată mai multa vreme, putrezește; o banană cumpărata verde, devine galbena prin coacere; carnea pusa pe grătar prin ardere își schimba gustul. Alte corpuri (un obiect din fier) la umezeala ruginește si trebuie vopsit pentru a-l proteja iar lemnul putrezește si trebuie vopsit sau lăcuit. Beneficii pedagogice: elevii din grupe vor învăța prin descoperire, vor învăța unii de la alții si vor colabora pentru centralizarea concluziilor observate realizând harta conceptuala.


Accesări: 1.600
Contribuitor: Cristina Bumbăcea - Liceul Teoretic, Filipeștii de Pădure (Prahova) (2018)

Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite