Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Ştiinţe > Clasa a IV-a >

Schimbări ale caracteristicilor corpurilor și materialelor: Influența temperaturii asupra procesului de dizolvare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Aveti nevoie de un borcan de sticlă transparent în care vei pune o soluție de apă cu sare: aproximativ o lingură la 30 de ml de apă, o sfoară care va fi atârna in apa din borcan, prinsă fiind la gura borcanului cu un creion. Iata o imagine cu experimentul pe care vi-l sugerez. Tineti borcanul la căldură, cu sfoara inmuiată, pe parcursul unei săptămâni, timp în care veti observa ce se întâmplă cu apa și , de asemenea, ce se intâmplă cu sfoara. Veti masura si insemna nivelul apei în fiecare zi la aceeași oră- 12. Veti fotografia apoi borcanul, observand cu atenție sfoara.

În a șaptea zi, utilizând cu bookcreator.com, veți realiza o cărticică cu fotografiile făcute, cu data și ziua, iar la sfârșit scrieți observația și concluzia trasă.

Veți respecta următoarea structură:

  • prima pagina/ capitol – Pregătirea materialelor
  • a doua pagina/ capitol – Elaborarea ipotezelor- Scrieți: Ce credeți că se întâmplă?
  • următoarele pagini/ capitol – Fotografiile realizate de-a lungul celor șapte zile
  • Concluzia experimentului

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să parcurgă etape ale unei investigații/ experiment
Să realizeze măsurători asupra aspectului investigat
Să facă zilnic o fotografie cu nivelul de evaporare a apei din pahar, însemnând nivelul apei cu ajutorul unei rigle și creion pe sticla borcanului
Să consemneze constant rezultatele (cu ajutorul unei aplicații), realizând un colaj cu fotografiile făcute de-a lungul investigației științifice
Să explice fenomenul de cristalizare, prin depunerea sării din apă pe sfoara cufundată în apă

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Voi repeta sarcina pe parcursul săptămânii cu intenția de a ma asigura că toți copiii au înțeles tema. Voi da copiilor pentru redactare o structura a experimentului, care sa imprime o anumită rigoare muncii lor de „cercetare” și experimentare: 1. Observarea unor fapte - pregătirea materialelor; 2. Elaborarea ipotezelor - Ce credeți credeți că se întâmplă? 3. Experimentarea propriu-zisă (provocarea fenomenului în condiții determinate pentru a verifica ipoteza); 4. Formularea unei concluzii: apa se evapora, iar sarea se cristalizează pe sfoara care se îngroașă. În felul acesta, elevii vor înțelege fenomenul de transformare a unei substanțe lichide într-o substanță solidă.


Accesări: 1.054
Contribuitor: Monica Stoica - Școala Gimnazială Andrei Mureșanu, Ploiești (Prahova) (2020)

Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: vision board

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite