Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Ştiinţe > Clasa a IV-a >

Schimbări ale caracteristicilor corpurilor și materialelor: Influența temperaturii asupra procesului de dizolvare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Aveti nevoie de un borcan de sticlă transparent în care vei pune o soluție de apă cu sare: aproximativ o lingură la 30 de ml de apă, o sfoară care va fi atârna in apa din borcan, prinsă fiind la gura borcanului cu un creion. Iata o imagine cu experimentul pe care vi-l sugerez. Tineti borcanul la căldură, cu sfoara inmuiată, pe parcursul unei săptămâni, timp în care veti observa ce se întâmplă cu apa și , de asemenea, ce se intâmplă cu sfoara. Veti masura si insemna nivelul apei în fiecare zi la aceeași oră- 12. Veti fotografia apoi borcanul, observand cu atenție sfoara.

În a șaptea zi, utilizând cu bookcreator.com, veți realiza o cărticică cu fotografiile făcute, cu data și ziua, iar la sfârșit scrieți observația și concluzia trasă.

Veți respecta următoarea structură:

  • prima pagina/ capitol – Pregătirea materialelor
  • a doua pagina/ capitol – Elaborarea ipotezelor- Scrieți: Ce credeți că se întâmplă?
  • următoarele pagini/ capitol – Fotografiile realizate de-a lungul celor șapte zile
  • Concluzia experimentului

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să parcurgă etape ale unei investigații/ experiment
Să realizeze măsurători asupra aspectului investigat
Să facă zilnic o fotografie cu nivelul de evaporare a apei din pahar, însemnând nivelul apei cu ajutorul unei rigle și creion pe sticla borcanului
Să consemneze constant rezultatele (cu ajutorul unei aplicații), realizând un colaj cu fotografiile făcute de-a lungul investigației științifice
Să explice fenomenul de cristalizare, prin depunerea sării din apă pe sfoara cufundată în apă

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Voi repeta sarcina pe parcursul săptămânii cu intenția de a ma asigura că toți copiii au înțeles tema. Voi da copiilor pentru redactare o structura a experimentului, care sa imprime o anumită rigoare muncii lor de „cercetare” și experimentare: 1. Observarea unor fapte - pregătirea materialelor; 2. Elaborarea ipotezelor - Ce credeți credeți că se întâmplă? 3. Experimentarea propriu-zisă (provocarea fenomenului în condiții determinate pentru a verifica ipoteza); 4. Formularea unei concluzii: apa se evapora, iar sarea se cristalizează pe sfoara care se îngroașă. În felul acesta, elevii vor înțelege fenomenul de transformare a unei substanțe lichide într-o substanță solidă.


Accesări: 531
Contribuitor: Monica Stoica - Școala Gimnazială Andrei Mureșanu, Ploiești (Prahova) (2020)

Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: vision board

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite