Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică și explorarea mediului > Clasa a IV-a >

Schimbări ale caracteristicilor corpurilor și materialelor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii se vor împărți în grupe de câte 4 și vor avea, ca temă acasă, să observe, timp de o săptămână, ce schimbări pot avea corpurile (alimentele) și materialele.

Vor realiza, fiecare grupă, câte o hartă conceptuală ce va conține concluziile la care ajung după o săptămână de observații.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere cel puțin 4 schimbări ale caracteristicilor corpurilor si materialelor din mediul înconjurător, dând cate un exemplu pentru fiecare schimbare;
Să identifice cel puțin o modalitate de conservare/ păstrare a alimentelor/ materialelor;
Să redea cel puțin 2 informații utile despre alimente după citirea unor etichete ale produselor alimentare specificând termenul de garanție și condiții de depozitare.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii pot sesiza ca unele alimente, ținute in anumite condiții, își pot modifica aspectul, gustul, culoarea, mirosul. Astfel, de exemplu, un pahar de iaurt, lăsat la căldură, se alterează; un mar început si lăsat pe masa de bucătărie își schimba culoarea, adică se oxidează; o lămâie păstrată mai multa vreme, putrezește; o banană cumpărata verde, devine galbena prin coacere; carnea pusa pe grătar prin ardere își schimba gustul. Alte corpuri (un obiect din fier) la umezeala ruginește si trebuie vopsit pentru a-l proteja iar lemnul putrezește si trebuie vopsit sau lăcuit. Beneficii pedagogice: elevii din grupe vor învăța prin descoperire, vor învăța unii de la alții si vor colabora pentru centralizarea concluziilor observate realizând harta conceptuala.


Accesări: 916
Contribuitor: Cristina Bumbăcea - Liceul Teoretic, Filipeștii de Pădure (Prahova) (2018)

Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite