Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
A. Dezvoltarea fizică, a sănătății și a igienei personale > Preșcolar >

Semnele prietenoase ale siguranței rutiere (Suită de activități)

Autor: Ionica Stoica - Grădinița cu Program Prelungit Floare Albastră, Craiova (Dolj)

Descriere:

Cursul „Semnele prietenoase ale siguranței rutiere” este o resursă educațională interactivă destinată copiilor cu vârste între 5 și 7 ani (grupa mare și clasa pregătitoare). Prin observare, joc, activități practice și materiale video atractive, copiii descoperă principalele semne rutiere și învață cum să se comporte responsabil în trafic.

Activitățile sunt structurate progresiv: prezentări vizuale și animații pentru recunoașterea semnelor; jocuri de mișcare și exerciții aplicative („Semaforul vesel”, „Stop și mergi”, „Zebra din clasă”); sarcini de desen, construcții și observare a semnelor din mediul real; recapitulare prin jocuri de asociere și exerciții interactive.

La finalul cursului, copiii vor susține un mic test de verificare cu variante de răspuns, pentru a evalua în mod ludic cunoștințele dobândite. Testul verifică recunoașterea semnelor de circulație, comportamentele corecte în trafic și atenția la detalii.

Instrucțiuni pentru desfășurare: Urmăriți împreună imaginile de prezentare a semnelor rutiere. Discutați cu copiii despre ce au observat și ce reguli au înțeles. Propuneți jocuri de rol sau activități practice de aplicare a regulilor. După parcurgerea lecțiilor, urmăriți videoclipurile propuse și apoi accesați testul final cu variante de răspuns (individual sau în grup). Încheiați printr-o activitate de reflecție: „Ce am învățat despre siguranța pe stradă?”.

 

Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română

Nivelul: Preșcolar
Disciplina: A. Dezvoltarea fizică, a sănătății și a igienei personale

Competență generală: A. Dezvoltarea fizică, a sănătății și a igienei personale
Competența specifică vizată prioritar: A.3. Sănătate (nutriție, îngrijire, igienă personală) și practici privind securitatea personală


Legătura web către resursă: https://www.reditor.ro/preview/67f9522d178bce06bbc0573a/690bb011009fd55eccd90a40/
Accesări: 8

Propunător: Ionica Stoica - Grădinița cu Program Prelungit Floare Albastră, Craiova (Dolj)
Data validării: 30 noiembrie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite